Solvarme til garagen

Hejsa med jer.

Nu nærmer tiden sig hvor min baby skal i vinter hi igen, i den forbindelse vil jeg gerne være sikker på at den kommer til at stå fugtfrit og gerne tørt, i den forbindelse ville jeg lige høre om der er nogle af jer der kender noget til den her:


Argumenter for og imod modtages gerne, det er jo en slat mønt der skal punges ud.

Det skal så lige siges at babyen står i en uopvarmet træ garage.

Og lige en anden ting, den kommer til at stå på et standart eternit tag, vil der være nogle problemer med det, her tænker jeg på at indblæsnings røret har en yd på 24cm (mener jeg der stod på tegningerne) vil den ikke blokere for at regnvandet kan løbe af ?



 Mvh Dannie

Offshore Elektronik teknikker og elektrikker
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Dannie. Jeg kender ikke dette produkt men med en effekt på 5 Wat mener jeg ikke du vil få nogen effekt af den. Prøv hellere at lave en selv af øldåser der får du når solen skinner op til 30-40 gr, varm luft ind på en solrig dag om vinteren.
Hvorfor ikke et billede af babyen ????
Mvh Jørgen.
Jeg kender ikke produktet, men præsentationen af den siger mig ikke noget der får pulsen i vejret. Hvis man er nødsaget til at fortælle, at den har et sydmærke, for at finde fyld til superlativerne, så bliver det fortyndt.

0,3 kvm fangerareal rækker intet, og den angives da også til at kunne række til kun 45 kubikmeter. Det er ca 20 kvadratmeter! En øldåsefanger kan nemt laves til at have et større areal, og rigtigt orienteret mod vintersolen vil den kunne yde betydeligt mere. Prisen bliver også væsentligt lavere.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

hvis du vil gå den vej så vil jeg anbefale Solarventi http://www.solarventi.dk/
de har forskellige løsninger (som i ydelse/pris er bedre end den du linker til)
Jeg har selv 2 stk. en til min garage og en til mit udhus
de køre på 3år og virker perfekt til formålet

ellers så løsningen med "øldåse" som de andre nævner kan jeg også varmt anbefale.... og det er hygge at have lavet den selv... til billig pris

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Hej Seti
Kan du fortælle lidt om hvad det er for et anlæg du har i din garage ? Laver det varme også selvom der er overskyet ?
Jeg har en garage fra 1984 på ca. 40 m2 som jeg skal have noget mere varme og ventilation på. Garagen er muret og isoleret i vægge og loft men gulvet er støbt ovenpå stampet sand og der kommer fugt op i soklen som giver en høj RH i garagen, der er ventiler i alle hjørner og et 50x50 cm vindue som altid står på klem, derudover er garageporten åben ca. 5 cm forneden så umiddelbart skulle man syntes at der er ventilation nok, men nej. Der er altid køligt og fugtigt i garagen og jeg tror at der er 2 muligheder for at få gjort noget ved det. Drænrør omkring garagen som ifølge vores lokale murer koster 50.000 kr. eller opvarmning af garagen. Hvis jeg bruger den elradiator der hænger på væggen skal jeg nok have et job mere for med en garageport der ikke lukker tæt er det som at fyre for fuglene. Jeg tænkte derfor om det var en mulighed med et solcellepanel som jo kan fås til ca. 3000,-. 
Det er første gang jeg bruger dette forum og kender ikke nogen herinde så hvis der er nogle som ved noget om min problem og kender til en god løsning er i meget velkommen til at kommentere. 

Annonce
Velkommen til MCN. Lav det selv er et forrygende forum, hvor du han få hjælp til alt muligt i selskab med en masse fantastiske mennesker.

For at undgå at få for mange problematikker blandet sammen vil det være det nemmeste at starte din egen tråd om problemet med fugt i din garage. Her er masser af folk, som ved noget om den slags, inkl at lægge dræn osv.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Til Chr.
Tak for dit svar. Det er sikkert en god idé at starte en ny tråd med mit specifikke problem. Jeg afventer lige svar fra Seti vedr. typen af solcellepanel før jeg starter den op.
Hav en god aften

Hej MCN

velkommen til LDS !
jeg har selv 2 stk solarventi SV7 http://solarventi.dk/produkter/sider/sv7_side.htm
de fungere perfekt..... men kun når solen skinner ! de hæver temp med ca 20grader (dvs hvis 0 uden, så 20 indblæst)
og om vinteren er luftfugtigheden nede omkring 20-25%
Både min garage (ca50m2) og udhus (ca60m2) holdes frostfrit uden anden opvarmning.

om de kan løse dit fugt problem skal jeg ikke kunne svare på, men jeg tvivler på det hvis det er indtrængende fugt !
der skal der nok andre løsninger til !!

Start evt en ny tråd om emnet som Chr anbefaler !

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Hej Seti
Tak for dit svar, jeg vil følge jeres råd og starte min egen tråd.
God aften
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis