lokalplan fra 1988

Hejsa tillad mig at stille et måske  svært spørgsmål
Dog har jeg måske et håb om at en herinde har en baggrund der måske kan give mig et svar.
Til min grund har jeg en lokalplan fra 1988, i lokalplanen står der

8.2.2. Facader og tage:

Ydervægge skal opføres i røde blødstrøgne tegl

sten

eller med pudsede/vandskurede overflader.

Ved tilbygninger kan dog anvendes materialer

svarende til bygningens eksisterende facader.

Gavle kan udføres med træbeklædninger, l på

2, spån eller lignende.

 

8.2.4. Tage skal dækkes med strå, røde vingetegl,

røde betontagsten eller tagpap på lister.

Endvidere kan tage tillades dækket med mate

rialer

svarende til husets oprindelige tagmateriale.

Ved mindre tilbygninger kan anvendes

tagmaterialer svarende til det eksisterende

tag.

 

8.2.6. Udhuse, garager, carporte, udestuer, overdæk

kede

terrasser under 30 m

2 samt drivhuse er

ikke omfattet af § 8.2.2. og 8.2.4.

..........
når nu lokalplanen er over 20 år gammel kan man så stadig regne med de 30 m2.
Det der undre mig er at man på alle andre områder har valgt at øge udhuse m2
Feks skal man "kun" have tilladelse til 50 m2 og man må bygge 35 uden nogle som helst tilladelse.

Jeg skal jo nok under alle omstændigheder spørge teknisk forvaltning, men kunne være meget rart at have nogle gode argumenter når ansøgningen skal skrives

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

En lokalplan regulere hvordan et område skal udformes. Dertil er der en række beskrivelser omkring de forhold der er til et område, fx vand, varme og kloak.

Lokalplanen er stadig gældende og har som sådan ikke noget med bygningsreglementet og gøre som du referer til.

Det der står er at skal du lave dit udhus, carport osv. STØRRE end 30 m2 er de omfattet af §§ 8.2.2 og 8.2.4

Kig omkringi det område hvor lokalplanen gælder - findes der lignende eller identiske forhold med det du har planlagt, bør der dispenseres fra lokalplanen (medmindre det er opført uden tilladelse/dispensation).

Det her er jo et eksempel på at det er tåbeligt at indføre reglen om 35 m2. De 35 m2 er iøvrigt inkl. eksisterende byggeri. Kommunen tjekker netop disse forhold (lokalplan).

/Mulle


 

 

 

Det her er jo et eksempel på at det er tåbeligt at indføre reglen om 35 m2. De 35 m2 er iøvrigt inkl. eksisterende byggeri. Kommunen tjekker netop disse forhold (lokalplan).

mener du at hvis man har 20 m2 skur så må man kun bygge 15 uden tilladelse..
Jeg var eller på teknisk og han forsikrede mig om jeg kunne bygge alle de garager jeg ville på under 35 m2 uden komunens tilladelse såfremt de bare overholdte reglerne om afstand til hinanden samt skel.
"Du skal dog søge om byggetilladelse/anmeldelse hvis du bygger til en eksisterende garage, carport , udhus og bygningen efter tilbygningen er større end 35 m². Har du f.eks. en garage på 30 m² og bygger 10 m² til kræver det en byggetilladelse/anmeldelse. "

Så kan man ikke bare opføre løs selvom hver enkelt bygning er under 35 m2 - det lyder som en overfortolkning af reglerne. Desuden er der også en bebyggelsesprocent der skal overholdes.

 

 

 

Ay man ikke bare kan bygge 35 på hele tiden siger jo lidt sig selv hehe ellers kan du jo lige pludselig stå med 100 m2 garage uden byggetuilladelse.
Selvfølgelig må du heller ikke bygge mere en bebyggelsesprocenten. Men så for at skære det ud i oap. Hvis du har en grund på 1400 m2 og du kun har bygget på 100 af dem kan du roligt knalde 5 skure på 35 m2 op såfremt du har 2.5 m imellem dem og max har 12 m i skel
Nu har jeg forespurgt mig hos de folk der er i kontakt med styrrelsen.

Som det er pt. kan du i princippet bygge alle de udhuse under 35 m2 du vil. Du skal dog overholde alle andre regler - lokalplan, bebyggelsesprocent o.l.

Styrrelsen udsender ikke samme svar - det afhænger med andre ord af, hvem man taler med. Så en rigtig god ide er at få svaret fra kommunen på skrift, så du har dokumentation for deres udsagn.

Så siden jeg sidst ajourførte mig med reglerne før sommer er der sket ændringer.

 

 

 

Annonce
Hehe så er det da ikke nemt at finde hoved og hale på. Nå skidt jeg fik da svar på mit spørgsmål ;-)
du skal altid går efter hvad lokalplanen siger selvom det modsige BR10

Rami Tayih -- Bygningskonstruktør / Teknisk designer 

Glostrup

Bmw E39 auto/steptronic



www.bilstriben.dk Danmarks nyeste generation af bil community 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis