Samling af ledninger ?



Hej Alle
Jeg har været henne og lave tag på mine forældres carport , , ved selve værkstedet var der div lamper samt strømudtag , og de blev taget fra ved samledåserne (2 stk) .

Der skulle jo nok havde været skrevent ned , men jeg mente nok at jeg kunne huske det...rigtig gættet det kunne jeg ikke

Kunne nogen evt hjælpe mig her , jeg har vedlagt en hjemmelavet tegning som viser hvordan det så ud , problemet er den rigtige forbinding , da det ikke virker bare at sætte samme farver sammen hele vejen ? og det er kun i samledåserne at det er skilt af

mvh
kj.L
Hej Alle Jeg har været henne og lave tag på mine... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror brun er fase, da Luke7 starter med at skrive, at det ikke virker, hvis de enkelte farver forbindes sammen. Men vi får se, når der kommer en tegning eller et billede af afbryderen :-)
Er der jord i kablet der kommer fra huset til carporten?
Installationen i carporten skal regnes som udendørs, så alle stik skal være med jord, det er de ikke på tegningen.
Alle gul/grøn skal forbindes.
Alle lyseblå skal forbindes.
Brun fra hus skal forbindes tol brun til lyskontakt og stikkontakter.
Sort fra lyskontakt skal forbindes til brun til lamper.

Så skulle det fungere, men det er ikke lovligt.

Hej igen alle

Her er en ny tegning  http://billedeupload.dk/photo/2011-08/66c8e758/skema.png.html    efter jeg har tjekket det igennem igen , og der er rettet en farve , det viser sig at strømmen fra huset starter ved stikkontakten A , og der er 2 ledninger i ledningen fra huset af det er en BLÅ og en Sort , hvor den sorte er den der er strøm i :

I må undskylde hvis der er gået for meget windows paint i tegningen men ja vi prøver

Det skal siges at de ledninger har været monteret i værkstedet i carporten i 25 år og der har ikke været problemer af nogen art , det eneste der er skiftet af ledningerne er den med jord på , den oprindelige havde en sort mere og ingen jord.

Her er et billede af stikkontakten hvor strømmen kommer indefra huset (nederste ledning)

http://billedeupload.dk/photo/2011-08/cb6cbd90/Lukket.jpg.html

Og her er et hvor stikkontakten er åben

http://billedeupload.dk/photo/2011-08/48e1ebda/%C3%85ben.jpg.html

mvh
kjeld Larsen

De blå samles i dåserne,
I første dåse samles sort fra stik A med brun til B sort til C og sort til dåse 2.
Den brune fra dåse 2 til lampe forbindes.
I anden dåse samles sort fra dåse 1 med sort til afbryder. og de 3 brune samles.

       

Jeg har lavet lidt på din tegning:



Det forudsættes at afbryderen til tænd og sluk er forbundet med sort og brun. Den blå i kablet kan så bruges til en evt. stikkontakt.

Hvis du ikke kan læse tegningen, fordi den er for lille, så send en PB med din mail adresse, så sender jeg tegningen i en større udgave.


fase
Annonce
Mange tak for hjælpen fabrin det hele virker nu , bare herligt

mvh
kjeld L
Hej alle
Jeg ville lige sige at det hele virker nu , og i skal ALLE have tusind tak for hjælpen
mvh
kjeld L
Glimrende, men stikkomtakterne er stadig ikke lovlige.
Er det ikke ulovligt at lave sådan en installation selv?

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis