Realkredit omlægning

Hej LDS,

Vi sidder og taler om vores huslån og muligheder for omlægning.
I dag har vi et 4% obligationslån med en rest på 992.000,-

Når vi så kigger på de seneste år tænker vi at her er der jo en god del penge at spare ved F1 lånetypen.
De senere år har finanskrisen jo givet lave renter og nu er vi vel på forlænget krise med de seneste problemer i eurolande og USA.

Hvad tænker du om et 4% Obl lån der omlægges til F1 eller f.eks. produkter med rentemaks ?

Hilsen
Jesper

Hej LDS, Vi sidder og taler om vores huslån og... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
I kan være helt rolige, vi kommer alle til at spytte i bøssen, den dag rentelæsset vælter. Det vil være i titundvis af uansvarlige boligejere, der ellers skal på tvang.

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 08 aug 2011 18:48
I kan være helt rolige, vi kommer alle til at spytte i bøssen, den dag rentelæsset vælter. Det vil være i titundvis af uansvarlige boligejere, der ellers skal på tvang.
Jeg håber sandelig, at der er nosser nok i kreditforeningen til at hæve bidragssatserne. Der er allerede kommet højere bidragssats på den del af gælden der ligger over 60%, og der er tale om, at finansieringen fra 60 til 80% skal ligge i egne obligationer med en højere rente, så de der belåner til maks også får lov at betale en ekstra risikopræmie.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Det er der ingen grund til, Chr. Problemet bliver så voldsomt, at det helt automatisk medfører et statsindgreb, så man redder situationen vha skattemidler, uden persons anseelse.
Bare problemet er stort nok, bliver de uansvarlige reddet, og vi andre betaler gildet.
Prøv at se i USA, hvordan det gik med subprimelånene. Det kom vi alle, direkte eller indirekte, til at betale for, selv om vi intet havde med idiotiet at gøre.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hvis de, politikerne, tror at det kommer til at gå stille af, hvis jeg skal bidrage til at lukke hullerne efter idioterne, så tager de fejl. Jeg skal komme med samtlige grimme gloser oplært gennem 25 år til søs, og fortælle dem min uforbeholdne mening! Inklusive en af mine venners brutale udlægning af teksten, når talen kommer på den kollektive uansvarlighed med økonomien: I vort efterhånden totalt konsekvensløse samfund er der for få der har prøvet at sulte; ellers ville de lære at holde hus med pengene.

Lad falde, hvad ikke kan stå!

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Jeg har tidligere i denne tråd skrevet om aktiv gældspleje.......

Overvejer i øjeblikket at udskifte mit 4% lån i sommerhuset på ca. 1 mio ud med et F5 - med samme restløbetid.

Der er sparet i runde tal kr. 1.000,- /md i 5 år - hvad renten så er om 5 år kan kun guderne vide - men nok over 4 %.

Jeg kunne så også vælge en kortere løbetid for samme penge.....

Omkostningerne ved omlægningen skal så naturligvis indregnes.

Men lige nu er det den laveste rente i DK nogensinde - det kan man lige så godt udnytte.

Hvis der vælges F1 er besparelsen lidt større - men det er risikoen så også.

Det sidste år er der råbt " ulven kommer " mange gange - godt man havde lidt is i maven

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Annonce
Det med is i maven gælder det F1 jeg har i helårsboligen,forstås

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

har selv et F1 lån i huset, så har vi en del penge til overs hver år som så ryger på renovering af huset. den dag renten stiger meget har vi så lidt færre penge at bruge på renovering.

man er vel kun meget udsat over for renten hvis man ikke har noget råderum, har man stort råderum er det vel ikke det store problem.
Skrevet af Pizzabager på 10 sep 2011 16:10
har selv et F1 lån i huset, så har vi en del penge til overs hver år som så ryger på renovering af huset. den dag renten stiger meget har vi så lidt færre penge at bruge på renovering.

man er vel kun meget udsat over for renten hvis man ikke har noget råderum, har man stort råderum er det vel ikke det store problem.

Fornuftig indstilling.....

I øjeblikket smider jeg også de sparede penge ind i renovering af mine - hvis jeg omlægger sommerhuset nu er der faktisk til den mindre renovering af badeværelset jeg påtænker på bare 6 - 8 mdr. - uden det koster noget - før renten stiger - som den helt sikkert gør engang.

Og ja, det med råderummet har jeg også kommenteret tidligere i tråden

Jeg skrev vist også at jeg sparede rigtigt meget på at omlægge i helårsboligen fra 6 % til F1... ( som jeg for nogle år tilbage konverterede fra 4 % til 6 % og rykkede betragteligt af restgælden )

Dejligt - livet skal ikke være helt risikofrit - sq for kedeligt

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hej igen.

Jeg har nu fået konsekvensberegningen fra Nordea kredit........

Omlægning af en restgæld på 1.042.000,- fra 4 % fast til F5.

Det vil så give kr. 9.025,- i besparelse før skat og 3.982 efter skat pr. år.

I min verden er det for lidt - holdt op imod den forøgede risiko om 5 år - så jeg beholder mit sikre 4%

En af de ting, der " vælter læsset " er den højere bidragssats - selvom det ligger inden for 60 % af salgsprisen.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Nu ved jeg godt at folk ikke har været super positive over for F1 lån, men det er jo super fristende. Jeg går og overvejer et flex lån hos BRF.. Er der nogen der har nogle erfaringer med dem? (BRF f1 lån)

 Løsning på ukrudt i græsplænen :)

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis