Indsugnings slange på turbo bil.

Hejsa

Har været på ferie med min 2,0 tdi mondeo.

Der gik der hul på en af de slanger der er i indsugningssystemet, jeg henvender mig til min lokale Fordforhandler og får bestilt den nævnte slange. Til den famøse pris  344.- Da jeg skal til at montere slangen finder jeg ud af at den ikke passer. Jeg ringer til Ford og beklager min nød, men han er lige så uforstående som jeg, efter et par opringninger mere finder jeg ud af at der er lavet om på min model af bil. Så nu skal jeg for at få min bil til at køre købe for 1200 kr. mere i reservedele.

Da jeg er en gørdetselv mand der ikke vil finde sig i at blive rippet af de dyre værksteder, beslutter jeg mig for at lave lidt om på min bil.

Så nu skal jeg samle 2 slanger en på 60 mm i diameter og en på 50 mm, det er lidt vanske ligt da der er en del bevægelse lige der hvor de sidder.

Hvordan gør man det billigst, jeg tænker på en rør reduktion, men jeg kan ikke lige finde et sted der sælger sådan en med de mål.

Er der nogen omkring Tølløse der har en drejebænk og et stykke metal. ?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er ret sikker på, at der findes reduktionsstykker til f.eks. udstødningssystemer, der vil kunne klare opgaven. Prøv høre ved Vestsjællands Autodele.

Ellers kunne du også svejse et par rørstumper, med de forskellige diametre sammen.

Med venlig hilsen
ktm

Det er heller ikke nogen nem opgave for en Ford forhandler at skaffe stumper til en bil med uoriginal motor,prøv hos VW eller her http://shop.scanturbo.dk/default.aspx
René
ALB der er ikke nogen der har skrevet noget om uoriginal motor.
Den er original hele vejen igennem. Men når fabrikanten vælger at lave ting om og bare hænge en seddel på opslagstavlen så deres ansatte skal gætte sig frem. Er det svært.
Nå jeg syntes ellers at du skrev at det var en tdi motor del lå i din Mondeo,disse motorer laves kun af VW men kan godt være monteret i en Ford.
Du må meget undskylde at jeg har læst forkert.
René
Den bliver solgt under navnet 2,0 TDCI Duratourq
Men det er en ganske almindeligt tdi.
Annonce
Jamen så leger vi at VW pumpedyse tdi og Peugeot Citroen Ford CR TDCi er det samme isenkram som bare ved et tilfælde er havnet i maskinrummet på din belgiske bil.
René
Alb nu er det ikke en diskution om hvilken motor der ligger hvor. Men et spørgsmål om hvor jeg kan købe en billig reduktion til nogle slanger.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis