Lys til håndarbejde.

Erfaringer søges om belysning.

Har stor fornøjelse af at brodere efter tællemønster (11/12. sæson) med en' tråd, typisk h x b 280 x 380 mm eller lidt mindre (oprindeligt beregnet til 3 tråde for at "dække" som så bevirker at det enkelte "værk" bliver lidt større) synes de mindre er kønnest at se på når der er færdige.

Så det er meget småt, & lidt hårdt ved mine øjne, så alfa & omega må være at få optimalt lys til det jeg sidder og nørkler med i efter/vinter halvåret.
Muligt at se i galleriet. (min vinter hobby)

Har før brugt 100w Gl. dags gløde-pære som ikke mere er nemme at få fat i, så leder efter afløsning for denne & gerne noget mere effektivt, måske Led? Halogen? Varmt/koldt lys? udregnes vist i lumen eller K et eller andet?

Har prøvet alm. lav energi, men synes ikke det er godt nok, så hvis det er en' go' afløser?

Måske skulle jeg tænke på noget lys fra en anden vinkel?

Jeg har hidtil brugt en alm. bord-hængelampe som lys-kilde, men der er sikkert en' eller flere af jer som læser dette der har meget mere viden om dette end jeg.

Har læst om noget som hedder dag-lys lampe som efter sigende skulle være godt?

Nogen der har erfaringer herom? (eller er det bare for at sælge dette produkt?) som i sig selv ikke er forkert.

Hører jeg gerne og med stor interesse om dette emne.

Må jeg takke dig/jer på forhånd for hjælpen.

Mvh. "Brodisten" hvor kom nu det fra

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Til Maskinsnedker!

Har du overvejet en lampe med en lup og et cirkulært lysstofrør. Det giver et lys hvor hænderne ikke skygger for lyset og samtidig forstørrer det også arbejdsområdet. Min kone brugte sådan en, når hun kniplede.

 


fase
S. fabrin

Tak for din ide'.

Nej det har jeg vist aldrig tænkt over at noget sådan kan købes, det var da værd at prøve så er det vel et ? om at finde noget som det, men mon ikke Google kan hjælpe mig?

Det tror jeg næsten.

Så det prøver jeg da lige med det samme.

Go' søndag til jer alle.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Til Maskinsnedker!

Du kan gå ind på Elektronik Lavpris hjemmeside. De har nogle luplamper med dioptri mellem 3 og 5 til 400 - 600 kr. med en 20w cirkulært lysstofrør, som svarer til ca. 100W glødelampe.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis