Trætilbygning på hus fra 1965

Hej allesammen

Jeg vil med det samme sige, at jeg ved at det kan være utroligt svært at give et prisoverslag på en tilbygning. Men jeg vil forsøge at være specifik med materialer og opgaven i øvrigt, i håb om der dermed er en der kan komme med et kvalificeret bud på en pris.

Min kæreste, datter og jeg selv, har et rødstenshus på 106 m2 fra 1965, og da min kæreste er begyndt at bruge meget tid på at snakke om, at vores datter har brug for en lillesøster eller lillebror, kan jeg jo godt se hvor det bærer hen imod. Det er derfor nødvendigt med en tilbygning til vores hus.

Men nu lidt om hvad projektet egentligt drejer sig om.

Vi vil gerne lave en tilbygning på 35 m2, der udelukkende skal indeholde værelser. Dog vil jeg selv rejse skillevæggene, male, og lave alt el arbejdet.

Det drejer sig derfor om at grave og støbe fundament, rejse træskellettet, isolere, beklæde udvendigt (træ), spær og tag, beklæde indvendigt (gips evt. på træplade) her er helt sikkert en masse mere jeg ikke lige kan komme på i skrivende stund.

Tilbygningen skal laves med ensidig hældning, og spærene monteres på husets ene endegavl. (se billede)

Etab. af gulvarme med styring
Udvendig beklædning: Mørkt træ evt. noget behandlet lærk
Indvendig Beklædning: Gips, evt på krydsfiner plade
Tag:Tagpap
Vinduer:6 stk. plast

I må undskylde det blev vist lidt rodet, men håber det kan forståes
Ser frem til at høre fra jer!!
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal nu overveje, om der ikke skal være rejsning på tilbygningen, som der er på huset.

Ikke væsentlig dyre, med rigtig mange kønnere.

mvh jens

Kunne tilbygningen ikke laves som en direkte forlængelse af det eksisterende hus i tilsvarende materialer og tagrejsning?
Jeg tror ikke du vil få nogen designpris for det viste forslag!

Med venlig hilsen
ktm

 

Hvis den nu beklædes udvendig med eternitbrædder og der lægges ståltegl på taget!!!
Mon der så ikke bliver jubel på villavejen. :o)
Ja, som du selv skriver er det svært at prissætte en tilbygning som sådan, der skal mange informationer til, for at ramme den rette pris, men en 8-10.000,- pr. m2 er nok ikke helt ved siden af, hvis ikke der er dyre rum med, som bad og køkken.
Prismæssigt tror jeg Koluda'a bud er et rigtig godt bud... så er der noget at komme videre med.
Og hvis du selv vælger at lave en del, kan der sparres noget.... eller meget hvis fruen også deltager og ikke forlanger alt for meget hygge i sofaen... for det tager altså tid at bygge :-)

Designmæssigt vil jeg KRAFTIGT tilslutte mig det skrevne... altså at du skal lige overveje om der ike er andre muligheder...
Selve placeringen er OK, men hvad med at se det tag du har på de to andre buygningsdele.. de er i harmoni med hiunnanden og hele den eksisterende bygning. Hvis du laver samme hældning, samme retning for rygningen og samme tagmaterialer på tilbygningen, så får du en hel masse mere harmoni... og det koster reelt det samme...

Der er sikkert en masse andre udformninger.. så på cyklen og rundt i lignende kvarterer og se hvad der er lavet og hvad I finder i god harmoni og hvad ikke....

En grim tilbygning kan reducere handelsværdien af huset voldsomt....

MVH Njord

MVH Njord
Annonce
Først og fremmest tak til de af jer der er kommet med konstruktiv kritik, det er meget brugbart.

Det er mærkeligt, hvordan man kan overbevise sig selv om, at noget ser godt ud, bare fordi man selv har tegnet det. 
Jeg dropper hermed den ovenfor vidste løsning, og vil prøve at arbejde lidt videre med at "forlænge" den eksisterende bygning, og bevare hældning og tagtype.
Dog tror jeg at jeg vil mure tilbygningen op i stedet, da huset alligevel skal vandskures, og det dermed ikke vil blive ret synligt, at der er tale om en tilbygning.

Jeg forsøger at tegne den "ny" løsning, for at visualisere det en smule. 

igen tak for input.
Hvor er det herligt at møde en mand, som er så stor, at han vil lytte til konstruktiv kritik!!
Jeg glæder mig til at se et nyt udkast! Held og lykke og god arbejdslyst!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej

Du vil ikke have rejsning på tilbygningen evt så kan du lave en hems til børnene til når de bliver lidt større samt det også kunne se beder ud.

Jeg tænkte på om ikke du ville vælge noget vedligeholdelsesfrit evt en mørk skiffer det syndes jeg selv er rigtig flot og praktisk nu i måske snart skal have små folk.

 

Få dig en neglelak der holder længe i mange farver.

Jeg kan sagtens se en idé i at tilbygningen forskydes lidt til siden, som du jo også har illustreret. Det giver et par hyggelige kroge og skaber spænding for øjet.

Jeg vil dog også tilslutte mig at du bør få det lavet med rejsning tilsvarende det eksisterende byggeri. Den slags sidebygning du har tegnet....nej vel ;-)

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også