Vende - til + via relæer

Hej Alle.

Er pt igang med at montere min magical m100as gold alarm i min bil.
Men min alarm sender - signal ud til min centrallås, desværre skal centrallåsen i bilen "hyundai matrix 1,5 crdi årg. 04" bruge + signal.

Jeg har via nettet fundet udaf at man kan vende - signalet til plus via 2 stk relæer, jeg har et 87 og et 87a relæ.

Men når jeg monterer alle ledninger og trykker på knappen for at aktivere alarmen og låse dørene viser min fjernbetjeningdisplay til alarmen "Fail" og døren blinker????.

Nogle der har en relæ monterings løsning (87 og 87a) inden alarmen bliver smidt ud :-)

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ikke helt sikker på at jeg forstår, hvad mener du med - signal ? uddybe evt diagram.
mvh
Hvis det drejer sig om at der kommer en ledning fra alarmen der bliver lagt -(stel) på når den er aktiv og du vil ændre det til +12V kan du gøre det med et relæ.

forbind de to pinde på relæet der får det til at trække sådan her:
Den ene til +12V
Den anden til alarmsignalet(det der giver -(stel))

De to pinde på relæet der får forbindelse når relæet trækker forbinder du sådan her:
Den ene til +12V
Den anden til centrallåsen

Nu vil signalet fra alarmen give relæet stel og det vil trække da det i forvejen har +12V.
Når relæet trækker vil de +12V blive sendt til centrallåsen
Bliver resultatet ikke det samme vis + kører til centrallåsen og minus fra centrallåsen kører over alarmen ?
Jo det er helt det samme hvis det bare drejer sig om at tænde og slukke for centrallåsen, men jeg læste det som om centrallåsen har en indgang han skal give et niveau for at den virker.
Indrømmet det er bare et gæt.

Hvis det bare drejer sig om at tænde og slukke for centrallåsen så er det du beskriver klart nemmere.
Er heller ikke sikker, men ved nærmere eftertanke lyder det rigtigt at der er konstant strøm på og den skal ha et puls, så er din løsning med relæet jo helt rigtig.
Har aldrig haft en bil med centrallås :-)
Men et diagram af alarm og centralås ville hjælpe.
Annonce
Kan det passe at:
Puls fra alarm - på ben 85
+ med sikring foran på ben 86 og 87
puls til centrallås ben 30 på relæet
Hej Mr.Riskoger
Er du sikker på at der er nogen låsemotor i førerdøren på din bil ???
Kan du få venstre dør til at låse ved at låse højre dør med nøglen ??
Hvis du IKKE kan det skal du have monteret en låsemotor i den venstre dør for at din alarm kan styre det hele - undersøg det lige og så spørg igen - så skal jeg hjælpe dig med et diagram over det hele.Skal bruge nøjagtig modelbetegnelse samt årgang og reg.Nr. samt hele typebetegnelsen på alarmen
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
I min tidligere bil var der også orginal monteret c.lås.

Når jeg via en prøvelampe "http://www.thansen.dk/product.asp?c=3092202111&n=317994006&pn=318133752" satte krokodille næbbet til stel, og stak spidsen på prøvelampen ned i en af de ledninger som kom fra c.lås relæet,LÅSTE DEN C.LÅSEN OP....Når jeg tog prøve lampen og stak ned i en anden ledning som også kom fra c.lås relæet,LÅSTE C.LÅSEN I...

Der kommer en LÅS OP ledning fra min alarm, og der kommer en LÅS I ledning fra min alarm. Når jeg monterede de 2 ledninger fra alarmen på de 2 ledninger som jeg havde fundet på c.lås relæet, låste bilen op/i samtidig med at jeg slog alarmen fra/til...Men det var på den tidligere bil..
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

På min nuværende bil er der PT. eftermonteret fjernbetjenings box til c.låsen.Fra denne box går der 2 ledninger ned til c.lås relæet,og hvis jeg bruger prøve lampen på en af de 2 ledninger sker der intet med c.låsen, DERFOR MÅ C.LÅS I NUVÆRENDE BIL VÆRE PLUS STYRET.

Men som tidligere skrevet sker der intet hvis jeg tager "de 2 ledninger som kommer fra alarmen" og monterer på de 2 ledninger som kommer fra fjernbetjenings boxen...

Men Polobjøn kan se vi kommer fra samme by,så måske det var nemmere at se tingene LIVE :-)
GDS-Elektro
::"Hvis det drejer sig om at der kommer en ledning fra alarmen der bliver lagt -(stel) på når den er aktiv og du vil ændre det til +12V kan du gøre det med et relæ.

forbind de to pinde på relæet der får det til at trække sådan her:
Den ene til +12V
Den anden til alarmsignalet(det der giver -(stel))

De to pinde på relæet der får forbindelse når relæet trækker forbinder du sådan her:
Den ene til +12V
Den anden til centrallåsen

Nu vil signalet fra alarmen give relæet stel og det vil trække da det i forvejen har +12V.
Når relæet trækker vil de +12V blive sendt til centrallåsen::"

Det lige det jeg søger MEN kan jeg bruge de 2 relæer som jeg pt har " 1 stk 87 relæ, og 1 stk 87a relæ" og hvordan skal ledningerne monteres på de 2 relæer????? Skal der f.eks PLUS til klemme 87 ,og f.eks stel til klemme 85 på det alm 87 relæ, og skal jeg slet ikke bruge 87a klemmen på det andet relæ???

Har pt denne løsning "http://www.bilgalleri.dk/uploads_alb_large_wm/1625697_l.jpg" er det sådan de enkelte relæet skal monteres?
Hej -
Hvis du vil ændre signalet fra din alarm skal du gøre følgende:
Forbind ledningen fra din alarm (giver minus ) til Kl.85 på dit relæ og forbind Kl. 86 & Kl. 30 til plus - derefter har du Kl. 87 tilbage som giver plus når relæet klapper.
På det andet relæ gør du ligeså men Kl. 87A skal ikke bruges.
sender dig em PM.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis