Kontrakt på selv små arbejder/leverancer

Hej LDS'ere

Nu når I beslutter at dette arbejde kan I hvis ikke selv klare og I får en tømrer/murer/elektriker, skriver I så en kontrakt på hans arbejde?

Jeg tænker lad os sige en murer skal komme og bygge en mur i haven eller en tømrer udføre en carport og lad os sige begge ting har I fået en pris på at det koster 20.000 dkr.

Laver I så en kontrakt med ham, hvor der f.eke. enten står at han udfører bla bla bla til en pris på 20.000 kr eller f.eks. at arbejdet udføres på timeløn med en timepris på 390 kr/time samt at han leverer materialer? Derforuden at hans arbejde udføres iht. AB92 som derved siger at der 5 års garanti på arbejdet?

Eller tænker I ikke over det og er det bare at skyde gråspurve med kanoner?

Hvad er holdningen?

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kommer da fuldstændig an på hvor godt du kender dine håndværkere. Jeg har da gjort det, at jeg har fået et overslag på arbejdet, efter jeg har beskrevet for håndværkeren, hvad øvelsen gik ud på. Det har jeg gode erfaringer med, og det på opgaver op til 150.000 kr. overslagene har altid holdt det lovede. Det har så betydet, at jeg har kunnet sige at hvis de finder noget, som ikke kunne ses før tingene blev skilt ad, så skal det udbedres, inden det bliver lukket inde igen.

 Der er kun en håndværker jeg har store problemer med, elektrikeren, han er simpelthen ikke til få til at overholde de indgåede aftaler, hverken med hensyn til pris eller tid. Alligevel vælger jeg mærkværdigvis den samme hver gang. Det er mig.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis