Sprækker i gulv isolering - PU skum?

I forbindelse med udlægning af flamingo har jeg et par steder hvor jeg har lidt sprækker som jeg gerne vil have lukket inden støbning.
Jeg kan se flere anbefaler PU skum til dette og jeg har derfor været i Bauhaus for og hente et par dåser. Jeg ville gerne have haft noget PU skum der med sikkerhed ikke er fugtsugende, men jeg kunne ikke finde nogen hvor det stod på. Hvor vigtigt er dette? Jeg endte med og købe noget fra Probau, evt nogen der kan anbefale noget andet som ikke er fugtsugende?

Mvh Kristian
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Så skal du købe brøndskum, det suger ikke fugt.

Men mon ikke det almindelige skum, også kan gøre det.

 

mvh jens

Tror ikke at det er noget problem.

Men næste gang udskære du blot nogle tynde skiver flamingo og propper ned i revnerne.
Eller "smuldrer" noget flamingoplade og hælder det ned i revnerne.
Eller taper revnerne på oversiden så der ikke kan trænge beton ned revnerne.

Men det allerbedste er naturligvis at udlægge flamingopladerne så der slet ingen revner forekommer. :o)
Jeg synes faktisk jeg har gjort mig umage, men ikke super nemt når flamingo pladerne ikke helt er i vinkel :-) Jeg har masser af flamingo kugler så dem kan jeg da også komme i og så en gang tape over så de ikke flyver over det hele hvis det er en bedre løsning...

Nu har jeg skåret mange tomrør i flamingo´en og et tip til rengøringen er og bruge en løvsuger :-) Og hvis det er med kværn på har du de fineste flamingo kugler bagefter :-)

Mvh Kristian
Skrevet af je__ns på 04 aug 2011 22:46

Så skal du købe brøndskum, det suger ikke fugt.

Men mon ikke det almindelige skum, også kan gøre det.

 

mvh jens


Skrevet af Kristian T på 04 aug 2011 22:58
Je__ns>> Så du mener ikke det vil være et problem selvom almindeligt PU skum suger en smule fugt til sig?

Mvh Kristian


Er der ikke noget med, at "det nye" almindelige bygge skum ikke suger fugt? - altså med samme egenskaber som "det gamle" brøndskum...?
Skrevet af gdsbob på 05 aug 2011 07:27

Er der ikke noget med, at "det nye" almindelige bygge skum ikke suger fugt? - altså med samme egenskaber som "det gamle" brøndskum...?

Dem jeg snakkede med i Bauhaus mente ikke det kunne suge fugt så det er da en mulighed, synes bare ikke de lød helt overbevisende

Mvh Kristian
Skrevet af Kristian T på 05 aug 2011 07:36
..... synes bare ikke de lød helt overbevisende

Mvh Kristian

Det er skam helt almindeligt...
Skrevet af gdsbob på 05 aug 2011 07:40

Det er skam helt almindeligt...

Ja, desværre *suk*  

Hvad med hvis jeg ligger flamingo fugler i sprækkerne og så skummer de øverste 5 cm? PU suger vel kun fugt hvis det ligger direkte i jord eller hvad?

Mvh Kristian
Jeg synes det lyder som en ok løsning...
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis