Sprækker i gulv isolering - PU skum?

I forbindelse med udlægning af flamingo har jeg et par steder hvor jeg har lidt sprækker som jeg gerne vil have lukket inden støbning.
Jeg kan se flere anbefaler PU skum til dette og jeg har derfor været i Bauhaus for og hente et par dåser. Jeg ville gerne have haft noget PU skum der med sikkerhed ikke er fugtsugende, men jeg kunne ikke finde nogen hvor det stod på. Hvor vigtigt er dette? Jeg endte med og købe noget fra Probau, evt nogen der kan anbefale noget andet som ikke er fugtsugende?

Mvh Kristian
I forbindelse med udlægning af flamingo har jeg et... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg tror nu heller ikke den alm. skum suger fugt

Jeg har lige lavet beton gulv i fyrrummet, her blev der også skummet op, med den alm. skum. i div revner, og langs en meget ujævn sokkel.

Brøndskummen tåler at være direkte i forbindelse, med vand i lang tid uden at suge vand.



 

mvh jens

Jeg har fået at vide af en tømrer at så længe skummet er ubrudt. dvs der ikke er skåret i det, suger det ikke fugt, da der er en hinde om det, hvilket giver fin mening når man ser på en skumklat der er skåret over. Om det gælder alle skumtyper ved jeg dog ikke.
Leca kan også bruges til formålet...

Ja men har Leca, ikke en betydelig ringere isoleringsevne, end hvis der fyldes med gramulat, eller skum?

mvh jens

Hvis det er mindre revner, har den smule ringere isoleringsværdi, vist ikke den store betydning...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis