garderobeskab og skævt gulv

Jeg har lige fået færdigsamlet et 250 cm bredt garderobeskab m. 2 skydedøre.
Da vi var færdige, så jeg med det samme at der må være en skævhed, eftersom skydedørene glider op automatisk når jeg åbner dem. Derudover kan jeg se på de to låger i midten, at skydedørene står noget skævt i forhold til hinanden. Foroven ser det ok ud, men forneden er der en forskydning på ca. 3-4 cm.

Nu er det jo et pænt stort skab at stå og bakse med, så jeg vil bare høre, om nogen kunne give mig et tip til, hvordan jeg løser dette problem på bedste måde.

 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville:
1) Markere skabets ydermål på gulvet (med malertape eller lign)
2) Flytte skabet
3) Finde det højeste punkt på gulvet inden for det areal skabet fylder (eller soklen rører) 
4) Lave opklodsninger rundt langs skabets sokkel så det hele er lige så højt som det højeste punkt (opklodsningerne tapes eller skrues fast)
5) Sætte skabet på plads

/Hideout


 

Med f.eks et waterpas. Du holder så waterpasset så blæren er imellem markeringerne og der, hvor der er mest luft, er det laveste punkt.

fase
Jeg forstår ikke helt din sidste forklaring. Hvad er det du mener med "mest luft"? Der vil vel være mest luft om det er det laveste eller højeste. Bruger man stort eller lille waterpas.

 

Mon ikke et waterpas på en 30-40cm skulle kunne gøre det - det bedste ville være at have 2, et der passer med soklens længde og et der passer med soklens bredde, mne det er nok overkill for denne opgave :-)

Sæt den på gulvet på "udvalgte steder" (brug evt dit forkromede øjemål til at finde disse steder) og ud fra det kan du sikkert finde frem til nogle høje / lave punkter på gulvet, så er der bare tilbage at finde det højeste af disse punkter og bruge det som reference når du klodser op

 

Annonce
Der er mest luft der hvor gulvet er lavest. Du skal helst bruge et langt waterpas eller waterpasset over på et brædt, der er ligeså langt, som skabet er bredt, så du kan finde det højeste og laveste punkt indenfor den markering, du har lavet efter anvisningen i det forrige indlæg. du kan også gøre det at du buger bunden af skabet i stedet for et brædt og så sætter opklodsningen under soklen indtil soklen er i water.

fase
Da jeg engang stod med samme problem gjorde min nabo følgende: Klodsede soklen i vatter - startede der hvor der var mest luft - indstillede et stregmål - (eller en blyant på en klods) - stregede hele vejen rundt, og skar det "for meget" væk.

Hvis det for sent at arbejde med soklen --- ja så ville jeg jo nok finde et passende antal plasickiler, og et vaterpas, og så løfte forsigtigt med et koben.....

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

plastkiler er langt at foretrække ...... men inviter lige først en kammesjuk hjem til en lille øl - een der har gør-det-selv blod i årerne og lad ham/hende kigge på, om du overhovedet har samlet skabet rigtigt. Prøv at tage et krydsmål på det først!

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også