skimmelsvamp?

hej
jeg bemærket for et par dage siden nogle sorte pletter på en af kældervægge.
Jeg ved ikke om det er begyndende tegn på skimmelsvamp, for umiddelbart er der ingen tegn på gener.
De lugter ikke, og da det kun er mig der opholder mig mest i rummet. har jeg heller ikke haft gener af nogen art.

rummet jeg bruger som arbejdsværelse i kælderen er en gammel garage, som er lavet til beboelse.
Den tidligere ejer brugte også rummet til beboelse og der er ikke noget antydning af at der skulle være skimmelsvamp før. Der er monteret en udluftningskanal med det til hørende fane.

Jeg tror bare at jeg har været lidt for dårlig med at lufte ud og bruge fanen.
Som regel om natten igennem kommer luftfugtigheden oppe på 70%. Er nød til at holde vinduerne lukket om natten.
Når jeg så lufter ud i de her solskins dage kommer jeg ned på 55-56%.
Jeg tænder nu fanen om natten og når vi ikke er hjemme og har anskaffet mig en billig fugtsuger fra Harald Nyborg.

Nåmen, nu kommer så spørgsmålet.

kig lige på billederne. Der er filt ove hele rummet. vi skal på ferie 2 uger her fra denne weekend.

Kan det betale sig at rense det med klorin?
vi skal på ferie og er nød til at holde vinduerne lukket og kun udluftnings fanen køre.
alligevel kommer luftfugtigheden op på 69%

Jeg har på fornemmelsen af at, jeg skal skære filten væk, smide det ud og se hvordan væggen bagved har det.
Evt rense væggen, og pudse op og derefter nyt filt på.

Men kan det vente 2 uger? eller skal jeg gør det med det samme?
Jeg ved ikke om hvis jeg gør det med det samme om pletterne kommer igen om 2 uger, mens vi har været væk.

Håber nogen kan hjælpe.
her er billederne.


hej jeg bemærket for et par dage siden nogle sorte... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Husk at når der anvendes affugter i et rum, skal der holdes tæt udadtil (altså ikke udluftes samtidigt) da man jo ellers bare skal affugte luften udenfor også!!!
Skrevet af Orla Nautrup på 12 nov 2011 01:42
Husk at når der anvendes affugter i et rum, skal der holdes tæt udadtil (altså ikke udluftes samtidigt) da man jo ellers bare skal affugte luften udenfor også!!!

hehe jep, den er jeg med på 
men tak for pointeringen.


Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )

www.kk-entreprise.dk eller www.dukaone.dk - fugt problem i kælder - skimmelsvamp - godt indeklima
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også