Røgalarmer

Jeg bor i et træhus.
Og vil i forbindelse med en tagerenovering tage mig sammen til at installere nogle røgalarmer.

Jeg kan læse mig til at alarmer tilsluttet den almindelige strømforsyning og med 9V batteribackup er rigtig godt.

 

Men hvilke fabrikater eller systemer er de bedste og mest driftsikre?

 

Jeg har fundet nogle der koster 179 kr. pr. stk. og det synes jeg faktisk er billigt.
Men er det noget der dur? 
Jeg skal nok have en 2-3-4 stykker.

 

Jeg bor i et træhus. Og vil i forbindelse med en... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nåe, på den måde.
Men jeg vil ikke ha' tyverialarm eller den slags. Primært fordi jeg ikke ejer noget af værdi og vil stikke af hurtigst muligt hvis der dukker en tyv op.
Skrevet af gdsbob på 04 aug 2011 09:56

Det kommer an på hvor godt du fyrer  
Det skal jo bare være, så du undgår "falsk" alarm ved et lille "puf" eller hver gang du åbner for at fyre...

Det samme gælder for køkkenet. Det er for ikke at få alarm når juleanden er i ovnen.

Jeg har røgalarm i køkkenet, og har placeret den så langt væk fra ovnen som muligt. Og det har ikke givet anledning til falske alarmer.

Det vigtigste med planlægningen af røgalarm installation er, at man gennemtænker røgens vandring, og at man sikrer at den kommer forbi en detektor, inden flugtvejen fra alle husets soverum er spærret!!

Du har 1. sal, hvor i sikkert sover... (Det har vi i hvert fald...)
Vi har 2 i kælderen.
1 i køkken/stue.
1 i gangen på 1. sal.
1 i hvert (sove)værelse på 1. salen.
 


Helt helt enig. En alarm i hvert soverum. En lukket dør til et soverum, hvor der opstår ild, så er det allerede slut når alarmen udenfor døren lyder.

Altid vælge seriekobling og med 230 v tilslutning.

Er det seriekobling er det ihvertfald for en børnefamilie vigtigt at undgå falske alarmer, for alle vågner jo .

En røgalarm skal give dig ekstra tid til at komme ud


 

 

 

Skrevet af hpox på 04 aug 2011 08:36
Tak for de fine svar.

Men jeg er meget til typen med strømforsyning. Fordi dem med batterier "æder" samme batterier på ingen tid. Har jeg ladet mig fortælle.


Vores helt standart røgalarmer bruger et 9v batteri ca. hvert 2 år, det syntes jeg er okay.

Mvh. Flemming
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis