Manglende faskine/dræn og sandfang der derfor løber over

Hejsa
Jeg har haft et problem med at sandfanget på den ene side af huset løber over når det VIRKELIG regner.

Hele historien er, at huset oprindelig var med fladt tag men fik så hejst tag på for 10 år tilbage. Vandet der skal afledes på den ene side af huset bliver ledt ned i samme regnvandskloak som det fra det flade tag blev sendt ned i. Så der er ingen problemer. problemet er det vand der er på taget ind imod haven. For på den side af huset er der ingen kloak.

jeg har så funderet lidt over hvorfor det løb over og blev enig med mig selv om at det måtte være den eventuelle faskine der var stoppet til eller lignende. I dag bestemte jeg mig for for at grave langs røret fra sandfanget og frem til faskinen, eller hvad der nu måtte være for enden af røret for at finde ud af hvad der var og om det var stoppet til.

Jeg fandt så ud af at for det første ligger røret ikke frostsikkert da det er 10-15cm under jorden, dernæst leder det ikke over i en faskine, men stopper bare brat efter 4-5 meter. Der hvor det stopper er der så lagt knuste beton tegl (Overskud fra bygningen af taget) og lidt perlesten, men ikke noget der på nogen måde kan fungere som dræk. jeg har taget et par billeder af det her.
1 billede er der hvor røret starter ved sandfang.

2 billede viser der hvor røret løber og jorddybden

3 billede viser der hvor røret slutter

Nu giver det jo mening hvorfor det løber over. vandet bliver jo ikke afledt. Der er ikke noget dræn for enden eller faskine eller andet...bare jord med knus betontegn og småsten i

mine spørgsmål er derfor.
1: Er det en lovlig måde tidligere ejer har afledt vandet på?
2: Må man gerne smide betontegl i jorden eller indeholder de noget der forurener?

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis