Hvor lang til om at lægge nyt tag..

Hvor lang tid skal man regne med at det tager at: 
- Tage gammelt asbest-eternit ned.
- Lægge ny isolering på loftet.
- Lægge undertag.
- Lægge nyt tag (det vides ikke helt hvilket, eternit, easytile eller ståltag).



Hvor lang tid skal man regne med at det tager at:... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis hpox svar er latterligt er spørgsmålet da mindst ligeså latterligt.
1. Har i noget erfaring med tagarbejde
2. Hvor mange skal i være til projektet
3. Skal i selv køre pladerne væk eller bliver de hentet
4. Hvis i selv skal køre dem væk hvad skal i så gøre det på og hvor langt har i til jeres genbrugsstation
5. Tiden på isoleringen kommer jo helt an på hvad for en slags spær der er. er det gitterspær skal der jo skæres en hel del mere.
6. 7. 8. osv håber du fatter min pointe

Tror det hpox prøver at sige er at dit projekt kan tage fra 14 dage til 4 måneder alt efter hvordan tingende kommer til at foregå
Det er muligt at Hpox humor lægger meget langt fra min, at  hans udenoms skriblerier ikke lige er min kop te, og at jeg derfor på ingen måde antog det var et seriøst svar.
Derudover mener jeg stadig at sidste halvdel af svaret er ... hm.. i bedste fald trælst.. Nå..

Vikingemand: Jeg er godt klar over at der er mange variable i spørgsmålet, men jeg kunne godt tænke mig at høre LDS'eres erfaringer med selv at lave tag. Hvilket projekt havde I gang i og hvor lang tid tog det? Ud fra det er jeg formentlig i stand til at få en idé om hvad jeg skal regne med af tid.

Skrevet af Vikingemand på 03 aug 2011 22:44
Hvis hpox svar er latterligt er spørgsmålet da mindst ligeså latterligt.


Der findes ikke latterlige spørgsmål, hvis ikke spørgsmålet umiddelbart er til at besvare, kan man jo på høflig måde bede om supplerende oplysninger.
For nu at sikre mig at du ikke igen føler dig tilspotteliggjort eller på anden måde forurettet så må jeg rose dig for din ide om at det burde være muligt at slette indkomne svar på egne spørgsmål/indlæg.
For hvis man nu samtidig gjorde det muligt at slette spørgsmål man IKKE selv havde stillet - tråde man ikke selv havde startet. Ja, så ville vi jo slippe for en hel del vrøvl her i forummet.
Det er simpelthen en genial ide VH!!!
Nu siger jeg jo ikke, at jeg mener det skal være sådan, dit svar her illustrerer vist meget godt min pointe, bnm.  

Jeg hører stadig gerne fra folk der har været igennem processen, hvordan forløb det, og hvor lang tid tog det?

Annonce
Jeg kan altså ikke hitte ud af om det er mig der har gjort noget forkert VH så oplys mig lige om det
Ikke lige nu ;-) Ej, det var kun Hpox svar der faldt mig for brystet. Jeg har fremført mit synspunkt, så lad os bare komme videre med gds-projekterne - for mit vedkommende står den på badeværelse idag

Hos mig tog det ca. 14 dage incl. nye lægter, opretning af taget, nyt undertag osv. Jeg tog selv det gamle asbesttag ned og kørte det på genbrugspladsen og sørgede for at der var materialer på stilladset samt på andre måder gik tømreren i vejen. :-)

fase
jeg må indrømme jeg ikke rigtig llige kan lure hvorfor i vil have undertag under eternit plader.
Det gør man da ikke.
Det er vist heller ikke normalt.
Men jeg gør det osse.

Det har den fordel at det virker som vindafdækning.
Og at der kan laves fuldstændig sikring mod vandindtrængen ved eksisterende tagvinduer.
Kan medvirke til at holde husmår ude.
Og det allervigtigste. Hvis nu de nye eternitplader viser sig at være li'så ringe som de gamle så kan undertaget alene holde dit hus tæt i 30 år. .o)
Og endelig er det en billig fornøjelse - hvis man selv laver arbejdet. Materialet koster kun 25 kr/m2
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis