FLUER, FLUER, FLUER!!!!

Hej LDS´er

Jeg er ved at gå til over fluer- de er over alt. Sidste år havde vi en fluefanger i form af sådan en elektrisk der ristede de satans kræ - muhahaha.

Den er desværre gået i stykker, så nu skal vi have en ny, men hvilken skal jeg vælge? Fungerer de billige fra HN eller skal man investere lidt mere?

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Hej LDS´er Jeg er ved at gå til over fluer- de... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Fluefælde dag 1 og dag 3

Rødbedeglas med en slat dåsetun og vand i + 3-4 huller i låget og stil det i solen.   ..det ene glas er 3 dage gl. 

Zigzag skrev den 22-07-2021 05:31:07

Nu bor jeg lige op af en skov, og derfor får jeg tit "uønsket besøg" af diverse flyvende væsener hvis min altandør står åben, hvilket den gør  under hedebølge som nu for tiden (ellers blir min lejlighed som et drivhus).

Sidste sommer forsøgte jeg mig også med en af disse "insektlamper" fra tror det var HN. Det fik så den stikmodsatte effekt af den ønskede. Jeg fik mange FLERE insekter, og det var kun ganske få den faktisk "zappede"!. Dels fordi de insekter den tiltrak var så store at de ikke kunne komme ind mellem rillerne for at få "zappet".

Så den er røget ud. Det eneste som virker, er som også nævnt ikke at have søde sager som frugt, eller fx coladåser stående fremme, og så ellers Insektgift på spray. De der "klisterbånd" virker da lidt, men ikke meget. Og igen er problemet at det til trækker flere insekter end det faktisk dræber.

 Fandt lige denne her opskrift https://grilltips.dk/inseksfaelder-myg-bananfluer-hvepse-og-bier/

Hej Frank

Hvor store er de huller i låget?

Allan

Allan
AlTo skrev den 26-07-2021 10:36:00

Hej Frank

Hvor store er de huller i låget?

Allan

 Jeg lavede hullerne med et stort søm, så omkring 5-6 mm.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis