FLUER, FLUER, FLUER!!!!

Hej LDS´er

Jeg er ved at gå til over fluer- de er over alt. Sidste år havde vi en fluefanger i form af sådan en elektrisk der ristede de satans kræ - muhahaha.

Den er desværre gået i stykker, så nu skal vi have en ny, men hvilken skal jeg vælge? Fungerer de billige fra HN eller skal man investere lidt mere?

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Hej LDS´er Jeg er ved at gå til over fluer- de... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Som opfølgning på denne tråd kan berette at de insektdræbere fra thansen tog max 1 flue sidste år, så de var intet værd.

Tror jeg vil forsøge mig med denne :http://biltema.dk/da/Fritid/Haven/Skadedyr-og-fugle/Insektdraber-UV-14502/ den er også ok at se . Nogen md erfaringer?

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Ja, vi smed også 2 af dem ud efter sommeren, det var de billige Satano fra HN, de tog kun 3-4 fluer henover hele sommeren, og fluepapir + smækker tog mindst et par hundrede, så ikke værd at bruge strøm på desværre.
Skrevet af maskinsnedker på 21 aug 2011 18:18
dan yh

Når i bor på en ejendom, hvorfor så ikke bekæmpe dem i stalden?

Ved godt at det er vanskeligt.

Ellers er der jo firmaer der laver in-sekt net på mål lige til at sætte i vinduer og døre i rammer som næsten ikke ses eller generer ret meget.


Prøv at forestil dig hvad en kat gør med sådan et net foran vinduerne!!
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jo det kan jeg godt.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Ikea og måske andre har et net til at hænge op over og omkring sengen. Bruges meget i de varme dele af verden. Det kræver kun en krog i loftet og så er der fluefri søvn

 varmetossen

Annonce
mmm mmm - det gode gamle og uundværlige malaria-net fra Spejder Sport - total hygge i soveværelset :-)

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Har selv et sådan fra Ikea. det er rigtig skønt at være fri for fluer og myg.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Vi er også blevet invaderet af bananfluer - nogen der ved hvordan man fjerner det skidt!??
Skrevet af HåndværkerBob på 30 aug 2012 15:32
Vi er også blevet invaderet af bananfluer - nogen der ved hvordan man fjerner det skidt!??

Fjern ALT frugt og ALT frugtaffald. Ud i skraldebøtten med affaldet straks det opstår og ellers ind i køleskabet.

Med venlig hilsen
ktm

 

Nu bor jeg lige op af en skov, og derfor får jeg tit "uønsket besøg" af diverse flyvende væsener hvis min altandør står åben, hvilket den gør  under hedebølge som nu for tiden (ellers blir min lejlighed som et drivhus).

Sidste sommer forsøgte jeg mig også med en af disse "insektlamper" fra tror det var HN. Det fik så den stikmodsatte effekt af den ønskede. Jeg fik mange FLERE insekter, og det var kun ganske få den faktisk "zappede"!. Dels fordi de insekter den tiltrak var så store at de ikke kunne komme ind mellem rillerne for at få "zappet".

Så den er røget ud. Det eneste som virker, er som også nævnt ikke at have søde sager som frugt, eller fx coladåser stående fremme, og så ellers Insektgift på spray. De der "klisterbånd" virker da lidt, men ikke meget. Og igen er problemet at det til trækker flere insekter end det faktisk dræber.

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis