FLUER, FLUER, FLUER!!!!

Hej LDS´er

Jeg er ved at gå til over fluer- de er over alt. Sidste år havde vi en fluefanger i form af sådan en elektrisk der ristede de satans kræ - muhahaha.

Den er desværre gået i stykker, så nu skal vi have en ny, men hvilken skal jeg vælge? Fungerer de billige fra HN eller skal man investere lidt mere?

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det gør den faktisk, han har sådan en firkantet en, den er ret efektiv.
Et andet godt middel er gennem træk i huset det bryder de sig besemt ikke om.
Jeg er af en eller anden grund belemret med de store sløve fluer på min første sal. Der sprøjter jeg to gange om året og kan så feje store mængder fluer op, og der er virkelig mange, efter sådan en sprøjtning er vindues karmen helt fyldt med fluer ikke bare en 8-10 stykker, men et par hundrede i hver karm.
Desværre er de goe gammeldags flue klisterbånd ikke særligt efektive længere, men kender du en landmand, kan han købe en sådan vædske som du smørre på ledninger og de steder hvor de sætter sig, så skvatter de om i løbet af få minutter.
Jeg bor på en gård og min kone er landmand Derfor det store problem med fluer Dog er vi ikke specielt interesseret i at sprøjte diverse ting inde i huset, da vores datter har asmatisk bronkitis og det er ikke de sundeste ting der er i de der sprøjtemidler mod insekter. Men mange tak for input

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Hvad med de der brune, klistrede bånd, som man i hvert fald før i tiden brugte at hænge op i lofter osv?
De indeholder vist noget for fluer attraktivt, men stærkt klistrende.
Ligeledes havde man tidligere nogle lyserøde tøj/gaze strimler, som man hængte op i stalde. De var også gode idet de indeholdt noget herlig gift.
Jeg har selv de der lamper med blåt lys og elektrisk net!! Oh, hvilken herlig lyd når en flue steges, men knapt så muntert når en stor fed natsværmer ryger i fælden. Det laver en masse larm når den flakser omkring og efterhånden får brændt vinger og ben af og sluttelig producerer en meget skidt lugt når selve kroppen brænder op i Helvedet! Så er nattesøvnen spoleret!

Mit vigtigste bekæmpelsesmiddel er dog 20-30 fluesmækkere, der ligger/hænger alle vegne i hele huset, så jeg altid har hurtig adgang til denne herlige indretning.

Med venlig hilsen
ktm

 

Vi sover på 1. sal og havde sidste år insektdræberen til at hænge nedenunder, så det generede ikke os når de blev grillet Kan se thansen har dem på tilbud i denne uge til 49- jeg nupper sgu lige 2 stk. af dem, så vi kan få lidt fred.

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Skrevet af Håndværkeren på 03 aug 2011 07:39

Jeg er af en eller anden grund belemret med de store sløve fluer på min første sal. Der sprøjter jeg to gange om året og kan så feje store mængder fluer op, og der er virkelig mange, efter sådan en sprøjtning er vindues karmen helt fyldt med fluer ikke bare en 8-10 stykker, men et par hundrede i hver karm.

De fluer du er plaget hedder klyngefluer på godt jysk. Man kan desværre ikke slippe af med dem medmindre man sikrer alle revner og sprækker i huset. Og af en eller anden grund vender de altid tilbage til det samme sted for at overvintre.

Jeg er ligeledes også selv den "lykkelige" ejer af en enorm mængde fluer hver efterår og vinter. Men nu er min 1. sal under renovering, så jeg håber at jeg er sluppet af med skidtet.


Mvh Mærsk

Annonce
Det hjalp da også en del da jeg havde fyldt sekomastik i alle revnerne i det rum hvor jeg skulle opholde mig mest, det er mit skrædderi og det kan virkelig være træls med alle de fluer for de sviner mine matrialer. Jeg har tænkt mig at flytte skrædderiet ned i stue etagen af samme grund. Og så kun bruge førstesalen som lager.
Jeg har selv sådan en, med de her fluer reagere ikke på det ultraviolette lys der skulle komme ud af den. Almindelige fluer myg hvepse bier og andet kravl smutter lige i fælden, men ikke de dumme fluer
dan yh

Når i bor på en ejendom, hvorfor så ikke bekæmpe dem i stalden?

Ved godt at det er vanskeligt.

Ellers er der jo firmaer der laver in-sekt net på mål lige til at sætte i vinduer og døre i rammer som næsten ikke ses eller generer ret meget.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Som opfølgning på denne tråd kan berette at de insektdræbere fra thansen tog max 1 flue sidste år, så de var intet værd.

Tror jeg vil forsøge mig med denne :http://biltema.dk/da/Fritid/Haven/Skadedyr-og-fugle/Insektdraber-UV-14502/ den er også ok at se . Nogen md erfaringer?

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis