Fliser højere end kant

Jeg har været ved at ligge en terrasse, hvor jeg har støbt en kant rundt om hele terrassen, oven i smadet lagde jeg en 100x300mm flise. Da jeg rettede affretningssandet af, lagde jeg 5 mm ekstre sand på. Regnede med at jeg kunne stampe selve fliserne ned som er 300x300mm, så det blev helt plant. Men det kunne jeg ikke

Jeg har 300mm knust beton som er blevet stampet af 3 omgange, 30mm +/-10mm affretningssand.

Er der nogen som har nogen gode ideer til at få banket disse fliser de 5mm ned?
Er der mulighed for at vande fliserne, stampe igen eller hvad kan man gøre.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De fliser kan du ikke banke ned, så det ligner mistænkelig en ommer. Op med fliserne skrab 5 mm af og læg fliserne igen.

fase
Jeg ved ikke om det er nogen hjælp/trøst men brolæggere lægger f.eks. et fortov, så det har 5-10 mm overhøjde fordi det over tid sætter sig og derved kommer i niveau med kantstenen. En brolægger siger at det optimale er 5 mm overhøjde, for det er ca. deromkring det sætter sig? Forskellen kan dog være at dine fliser ikke udsættes for vibrationer og lige så meget gående trafik som et fortov gør.
Hvad har du prøve at banke dem ned med?
Det er op til dig at vurdere om du vil se tiden an?

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Har stampet det med en 45 kg stamper.

Jeg tog et par fliser op langs kanten, hvor jeg kunne se at der ikke var ret meget sand under fliserne, inden den støbte sokkel kom. Jeg bankede det plan og lagde sand på ny, også med 5 mm overhøjde. Der kunne jeg, godt nok med lidt vold, men banke flisen med i højde med den støbe flise. Tror jeg har støbt soklen for langt ind under de andre fliser, selvom jeg syntes jeg havde fjernet det godt nok" src="/DesktopModules/ActiveForums/themes/lds2010/emoticons/whistling.gif" width="20" height="20">
Jeg kan ikke se dit billede desværre. vil du prøve at lægge det op igen, så tager vi den derfra

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Det skulle bare have været en smily
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis