Egen radiostation

Hey

Jeg skal om et lille år til noget liverollespil, hvor jeg er blevet spurgt om jeg gider spille radiovært.

Jeg synes ideen er fed, men mødt lille problem. Jeg har ikke en radio der skal spille musik over æteren.

Den skal kunne nå 100-150 meter ikke mere på frekvenserne 90 til 110

Legede med tanken om at prøve at købe en af hærens aflagte radioer (361 eller 371)
men de køre på de forkerte frekvenser samt de sælges vist ikke funktions dygtige.

Er der nogle råd eller gode ideer i dette forum?

mvh threedog

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen du bygger da lige din egen lille sender, hvor svært kan det værer
En sådan kan du købe som byggesæt i en hobbybutik, den sender på FM båndet.
Helt klart. Og så holder du tegnebogen klar til megabøden når nogen anmelder dig til Telestyrelsen for radioforstyrrelser.

MvH,

Bent.
Hej Bent.
Du kan faktisk købe sådan et lille byggesæt der kun kan sende omkring 50 m. Det har en del med sendestyrken at gøre.
Hvorfor ikke bare bruge et par WalkieTalkie, som kan købes billigt og er godkendte dog ikke til egentlig radioudsenddelse.

fase
Det var da også en mulighed, så kan han bygge dem ind i en gammel dampradio for modtagerens vedkommende og noget andet fix faxeri der kan ligne en sender
Annonce
Du kunne f.eks lave din egen webcast... så kan alle med computer med internet forbindelse lytte med. :-)

Mvh.

René

Prøv at google et fm-link --- måske.....

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

"Du kan faktisk købe sådan et lille byggesæt der kun kan sende omkring 50 m. Det har en del med sendestyrken at gøre."

Det er jeg klar over. Men det betyder ikke at man må bruge det.
Derfor kaldes de også "målesendere" og må kun bruges helt indkapslet til laboratoriebrug, således at der ikke udstråles noget signal til omverdenen.

FM-båndet (og TV osv.) er 100% "no-go" område for alle andre end de officielle sendere. Og Telestyrelsen har ikke sans for humor her.

MvH,

Bent.
@Bent Andersen.

Jeg havde for et par år siden en lille dims, som kunne sættes i min MP3 spiller på samme måde som headsettet. Den havde en lille sender, så jeg kunne høre musikken fra MP3'eren i radioen på den frekvens, som dimsen blev sat på. Jeg mener den var købt i DK, men kan ikke huske det. Rækkevidden var ca 30 meter.
Var/er sådan en dims også ulovlig? Ellers kunne den måske være en løsning.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Om den er ulovlig? Sandsynligvis.
Men der er vel en slags "petitessegrænse" hvor signalet er så svagt at det ikke forstyrrer andre.
Dog vil jeg mene at 30 m er i overkanten, i bilen skal den jo kun række et par meter.

Bortset fra det, hvorfor ikke sende IP-radio over WLAN? Der er i hvert fald ingen problemer. Med et par små parabolantenner er det ikke noget problem at opnå den rækkevidde som OP ønsker.

MvH,

Bent.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis