Byg selv køkken?

Hej

Vi går og har lidt planer om at bygge nyt køkken. Vi ville helst bygge det i multiplader, men da vi har et gammelt trægulv, som vi ikke har tænkt os at fjerne, har vi spekuleret over om der er andre alternativer til multipladen? Havde tænkt lidt på om man evt. kunne bygge et træskelet og så sætte spån eller gipsplader på. Men er det stabilt nok og er det i det hele taget en god ide i et køkken? (tænker på brændfare osv.)
Er der nogen der har erfaring med dette og evt, nogle ideer eller billeder ville det bare være super

På forhånd Tak

Emmahoe
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
i et tidligere hus vi havde, byggede jeg en del elementer i 40x60 multiblokke. Som "sokkel" brugte jeg skillerumselementer der fåes i 240 cmx60 og de fåes i 50 cm bredde også og egner sig som mur foran en kogeø, når de lægges ned. De limes sammen og tynde blokke kan bruges til hylder. for en sikkerheds skyld, skruede jeg et par karmskruer igennem fra bagsiden af hylderne .. var ikke helt tryg ved limen, når der kommer 12 fl. vin oveni. Vi sluttede af med at sandmale det hele hvidt og rummene fyldte jeg ud med køkkenelemneter i træ.

 

Skrevet af Emmahoe på 02 aug 2011 15:44
Hej

men da vi har et gammelt trægulv, som vi ikke har tænkt os at fjerne, har vi spekuleret over om der er andre alternativer til multipladen?

OK.

Hvis du har fast underlag under trægulvet kunne du jo overveje at måle op og save trægulvet væk, der hvor multipladerne skal stå - og så lave en sprække på 8 - 10 mm til trægulvet - som du så kan dække med en fejeliste når du er færdig. ( så det kan give sig lidt ).

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Vi vil helst undgå at "ødelægge" gulvet af, derfor skal det være noget der kan bygges ovenpå trægulvet.
Så læg en plade ud på gulvet. At uoganisk materiale, eternit f.eks. Og byg oven på den.
Vil heller ikke mene at multiplader på trægulv er optimalt. Både pga at de ikke arbejder ens, men hvordan vil du også fæstne multiplader på/i trægulvet?
Min erfaring er så også at multiplader er ikke helt som at bygge med legoklodser. Jeg oplevede at der var en del mere arbejde i det end som så, og der er en del spild af plader ved afsavninger osv.
Hvis jeg selv skulle bygge et køkken op, så ville jeg vælge løsningen med et træskelet kombineret med indkøbte skabe/dele fra Ikea. (ps har ikke aktier i Ikea eller er ejer af det ) . Stabilt nok kan du sagtens lave det, og brandfaren er jo ikke være end et normalt køkken med træskabe.

mvh jan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis