hjælp til fræsning af micro messing skinne...

Hej allesammen,

jeg håber virkelig at der er en herinde der kan hjælpe mig med mit problem.

Jeg skal have lavet/fræset en mikro messing skinne så den passer til noget jeg er ved at bygge, men kan virkelig ikke finde ud af hvordan jeg skal gøre... Så håbede at enten var der en af jer der havde en super ide til hvordan det kunne lade sig gøre, eller evt. en person der ville gøre det for mig (mod betaling selvfølgelig).

Det første billede her viser en skinne som er 145mm lang. Jeg skal have lavet 5 af disse, og det er super vigtigt, men kan ikke finde ud af hvordan jeg skal lave dem.



jeg har også lavet en lidt mere teknisk tegning der viser de mål jeg har taget på den:




Den eneste ide jeg har til det er at anskaffe mig en 4mm tyk messing plade, skære stykket ud jeg skal bruge og så fræse det ned, og "hamre" kanterne nedover så det får den rille i toppen, men havde håbet der var en bedre (og mere præcis) måde at få det gjort på.

Som sagt er jeg villig til at betale en der kan hjælpe mig med mit lille projekt.

Jeg håber det giver mening, og jeg håber at der er en der kan hjælpe med dette.

Skriv gerne til mig på dennisdzh(at)gmail(dot)com .... e-mail mig for tlf. nr.


På forhånd tak,


Dennis
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis de mål passer , må godstykkelsen være papirtynd
mon ikke du kan finde det i en ef de store hobbybutikker
ellers er det nemmeste at fræse en skabelin i træ , så er det rimeligt nemt at presse en 0,2 mm plade ned i formen
bredker, Tak for det chokerende hurtige svar!

Jeg har allerede kigget samtlige hoobybutikker igennem. ingen har hvad jeg skal bruge.

Der skal loddes noget på skinnen som gør den mere stabil, selvom de øverste "flapper" er rigtig tynde så skal de også kun have en tynd stålskinne til at køre igennem.

er det her evt. noget du har mod på at lave?

På forhånd tak,

Dennis
er ikke så svært at lave , men det bliver nok sværest at finde tiden til det
men kan du finde en der kan fræse skabelonen ( laves med overfræser , kan jeg nemt forklare hvordan du gør
kan godt se hvordan en overfræser kan lave den dybe indskæring, men hvordan laver man de indhak i toppen (dem med indhak i højre og venstre side)?

Og tak fordi du tager dig tid til at svare - sætter virkelig pris på det!

Hilsen,

Dennis
du fræser først rundingen , herefter det flade stykke ( husk det er udvendig mål på skinnen )
pres nu pladen ned i rundingen med et rundjern der er lidt tyndere end rundingen
så bukker du det skarbe buk ud i begge sider med en tynd liste
læg så en liste ned i falsen , der lige passser i sporene og buk den øverste kant ind

hvad skal de bruges til , kunne måske laves nemmere i et andet materiale
tusind tak for alle svarene bredker!

Det er en skinne til en lille robot. Havde overvejet at lave det i teflon, men så skulle det gøre på en anden måde.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis