Pex med isolering til nedstøbning

Hej

efter at jeg har fået lavet ny kloak i kælderen overvejer jeg at få trukket nogen nye pexrør i gulvet, til drikkevand

Men, spørgsmålet er så bare, som det skal være af den type der er isoleret, eller blot alm. RIR?

Regner med at rørene skal ligge nede i gruset, og så skøbe beton oven på gruset?

På forhånd tak

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mine er RIR. Angiveligt skulle de så kunne skiftes på et senere tidspunkt uden at skulle bryde gulvene op.

Med venlig hilsen
ktm

Jeg skal også snart til at støbe gulve, og jeg tror jeg køber isoleret RIR så får man det bedste fra begge dele

Mvh

Morten

Skrevet af Juel på 01 aug 2011 13:44
Jeg skal også snart til at støbe gulve, og jeg tror jeg køber isoleret RIR så får man det bedste fra begge dele

Jo, men jeg overvejer om isoleringen tager skade af fugten i betonen. hmm.

Nå jeg har stadig nogen dage at tænke over det før at det skal laves så hvis der er andre der har nogen bud må de meget gerne byde ind
Nemlig, det er ikke meget dyrere, også har man muligheden for at skifte røret, hvis man skulle komme til at bore hul i et eller lign...
Altså, enten bliver det RIR eller også bliver det RIR med isolering rundt om, så det med at kunne udskifte røret det kan jeg ligemeget om jeg vælger den ene eller anden løsning, det er mere om isoleringen holder til at blive støbt ned, eller nedgavet som den jo faktisk bliver.
Annonce
Ja, det er der ingen problemer med.

hvis de skal ligge nede i gruset inden dørs ,kan du lige så godt spare at købe dem med isolering ! bare alm. RIR

Og hvis du regner med at kunne skifte et rør /slange ,ved et evt brud , så husk at lave så få sving som overhoved muligt. OG for GUDS skyld husk at trække en ordentlig nylon snor med retur som du kan trække det evt nye rør/slange igennem med ellers kan du godt glemme det

Tim  

Min teori siger mig at med isolering holdes det varme vand varmt, og det kolde vand koldt.. er jeg helt gal på den?

Mvh

Morten

Skrevet af svalebo på 01 aug 2011 17:45

hvis de skal ligge nede i gruset inden dørs ,kan du lige så godt spare at købe dem med isolering ! bare alm. RIR

Og hvis du regner med at kunne skifte et rør /slange ,ved et evt brud , så husk at lave så få sving som overhoved muligt. OG for GUDS skyld husk at trække en ordentlig nylon snor med retur som du kan trække det evt nye rør/slange igennem med ellers kan du godt glemme det

Har allerede begge dele til at ligge, fik det billigt

Regnede faktisk også med at smide alm. RIR i gruset, og så bruge RIR med isolering de stedet hvor jeg ikke går i gulvet.

Jeg har faktisk prøvet at udskifte et pexrør, det var i mit gamle hus, fik lavet nyt badeværelse, og i den forbindelse fik jeg også trukket nye pexrør af min vvs'er.

MEN en uge efter stod der vand i det ene rør

Så fat i min makker igen, og så var der jo kun en vej, og det var at udskifte det, han havde sådan en dims som man skruede ind i det gamle pexrør, og så ind i det nye, således at de var koblet sammen, så kunne man "Skubbe" med det nye rør, og "Hive" i det gamle.

Det fungerede faktisk oki, det viste sig at være en gipsskrue der lige var gået i det, men kun lige med spidsen

Så jeg har lært lektien, med STORE buer
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også