Gallionsfigur

Hi Alle her på LDS,

Vi overvejer at montere en Gallionsfigur på vores skib, har prøvet at søge lidt på internet.

Den eneste vi har fundet er i USA, men....de kan ikke sende dette til Europa pga den ligger over størrelsen hvad der kan sendes med normal vragt (UPS eller lignede).

Er der nogen som kender til en billedhugger eller bare et sted her i DK, man kan anskaffe sig sådan en? Størrelsen ligger omkring 80-100 cm.

Mvh, Hugo
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der findes sådan en "træmand" her på LDS, han kalder sig for Save Niels og kan det der skrammel til pefektionistisk akuratesse.
Man skal godt nok hore meget før håret falder af.....
Der afgår dagligt adskillige store containerskibe fra USA til Europa. Hvordan i alverden de så kan mene det ikke lige passer med en standart papkasse hos UPS, det fatter jeg altså ikke. Der er ikke noget at sige til, at USA har økonomiske problemer, hvis det er så lidt der skal til for at stoppe eksport.

Jeg har selv lige fået nye Lewis Jeans fra USA. Ikke ad de almindelige kanaler, for de amerikanske e-handlende vil ikke sende ud af USA/Canada, så måtte en omvej via ShoppingUSA, som er et firma, der mellemfakturere og videresender. Godtnok et fordyrende mellemled, men stadig -inkl moms- til halv pris af danske forretninger.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hi Håndværker,
Så prøver jeg lige at kontakte Save Niels,

Chr,
Hvis det ikke lykkes med Save Niels, prøver jeg lige din methode.

Mvh, Hugo
Skal du sende noget stort, er det ikke et af kurerfirmaerne du skal bruge, men derimod et shippingfirma.
Der er masser af dem og der er sikkert også nogen der gerne vil lave en mindre fragt for en privat som dig :-)

Så på med vanten....

MVH Njord

MVH Njord
Jeg mener også at der er en i den der træskibs forening der kaldes De Fæle,  DLF
Men med mindre din svigermor er tudegrim, kunne du jo hænge hende der ud, så ved du da hvor du har hende henne
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis