Induktion, hvor meget plads?

Hej,

Vi skal have skiftet det gamle komfur ud med indbygningsovn, og induktion.
Jeg har har siddet og kigget på induktionspladene, og syntes at det er svært at finde ud af hvor meget plads der er, til at have f.eks en stor pande og en stor gryde ved siden af hinanden.
Er der nogen som kender nogle mærker/modeller hvor der er god plads til det?
Og ja, jeg ved at man kan finde ud af det, ved at gå ud i butikkerne og prøve at sætte pander og gryder på pladerne
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du bruger din kogeplade seriøst, så bør du gå efter en på 80 cm, gerne med 5 kogezoner. Jeg har en Gram, som virker glimrende, men sørg for at få ordentlig strøm frem til den. Med fuld skrald på, skal der meget strøm til i nogle kortere perioder!
Jeg har 3x 16 amp. selvfølgelig ført frem i 2,5 kvadrat unden andre forbrugere på den gruppe, og det virker.

Med venlig hilsen
ktm

 

mht. strøm skal du være opmærksom på hvor mange af pladerne der har booster funktion.
I te-køkkenet har vi en lille 4 pladers 60cm hvor kun 2 plader ad gangen kan køre booster - her er 3*10A nok
I køkkenet har vi en Bosch 90cm hvor alle 5 plader kan kørebooster - der *skal* 3*16A til for at det dur

Mht. plads - det lille på 60cm fungerer fint, men en 28cm stegepande og en 3L gryder begynder at have problemer. Men som en anden foreslår så afhænger størrelsen af jeres brug af køkken.

F.eks. anskaffede jeg et par 32 cm stegepander & wok - det ville aldrig gå på 60cm kogepladen. på 90cm'eren har jeg uden problemer haft gang i 3 plader samtidig samt en 32 cm stegepande

Vær i øvrigt opmærksom på om i skal skifte gryder/pander - prøv med en kraftig magnet. Hænger den ordentligt ved skulle de kunne bruges. Gryder med dobbelt bund (kobber & stål) vil dog give problemer og slå sig da metallerne arbejder forskelligt da kun stålet bliver opvarmet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis