Vådskærer springer sikring hver 4.gang ca...

Min vådskærer, som jeg for nylig har købt brugt - en LMW S 600 årgang 2007, 240V - springer både 10 og 13 amp. sikring. 
Motor er på 2.2 Kw.
ca. hver 4. gang springer sikringen efter maskinen har kørt ca. 3-4 sek. dvs. den er langtfra oppe i omdrejninger. Selv om det er ca. 30 min efter jeg sidste har haft den tændt, er sikring lun selvom den kører max 3-4 sek.
Den har egen fase, intet andet forbrug.

kan det være pumpen som ligger i vandbadet?
Kan det være spolen?
Kan det være motoren? (Klinge er direkte drevet)

håber en kan hjælpe mig, skal skærer mange fliser endnu

Mange hilsner
Polite
 
31 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad står der på mærkepladen, hvis der er en?

fase
Hej fabrin - m.fl.

Jo, der er plade - tysk kvalitet

Der står 2.2 Kw - 230 V - 12 Amp.

Jeg har tilfældigvis lige talt med en elektroingenør, som fortæller at maskiner bruger op til 4 gange så meget strøm i opstartsfasen.. han forslog indkøb af flere sikringer - gerne nogle " træge" sikringer, og hvis jeg kunne - 16 Amp.

Så jeg mener forespørgsel er besvaret, og at andre evt. kan bruge denne viden.. hvem ved.

Mange hilsner
Polite
 
16 A sikringer passer ikke i sikringsholderen, de må kun bruges hvis der er brugt 2,5 mm2 kabel.
det er muligt at bruge strømbegrænser i opstart fassen.
eller stjerne trekant start.! for at undgå at sikring springer
under optrækket.!
der står vel ikke flere oplysninger på pladen eller sæt et billede ind i tråden.
af motorpladen.!
Ja, der er 2,5 kvadrat i mit stik - det er en tidligere 16 fase fra gammelt komfur (380V) så der er 2.5 kvadrat.

Ja, jeg har hørt om begrænseren, eller rettere er det vist spændingen der langsom skrues op for.
Hans2hansen - hvad er "Stjerne trekant start"??

Der er ikke flere oplysninger som vedrører forsyningen.

Mange hilsner
Polite
 
Annonce
Ja 12 amp. er jo betænkelig tæt på sikringens mærkestrøm på 16 amp. Din motors startstrøm er, som du har fået et vide, 50 amp. eller lidt derover. Så træge sikringer eller automatsikring med C udløsekarakteristik. Hvis du har 2,5 mm2 i installationen kan du sætte 16 amp. sikringer i.

fase
polite.

det er en form for startstrøms begrændser.

der startes op i to trin. første trin er at den startes med halv motorkraft.
og der efter fuld motorkraft. enten manuelt eller automatisk.!

stjerne/trekant igangsætter virker kun til 3 fasede motore, med alle viklings-ender ført ud.

Hvilken type sikringer har du?

jeg havde den her type før, de sidder i æg, der skulle træge sikringer i for at min kompressor, ikke knalede dem.



Så fik jeg ny tavle, med de små sikringer der sidder i kasette, 16 a som de gamle, men de små sikringer springer ikke, selvom det er standart.


Men prøv nu med en 16 amp, og husk at det kræver en god kraftig ledning ud til saven også, helst i 2,5 kvadrat...

mvh jens

De øverste sikringer er af typen Diazed og de nederste er typen Neozed, som har en lidt trægere karakteristik end Diazed.

fase
Super - tak for info.
Jeg må have nogle af de træge.

Mange hilsner
Polite
 
Der er yderligere 21 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis