VVS arbejde

Vi er igang med den sidste del af et større renoveringsprojekt For et år siden fik vi lavet en del VVS arbejde med gulvvarme og rørføring. Vi er nu langt om længe kommet til værelset og har besluttet at vi ikke er tilfreds og vil lave om på den grimme rørføring så det bliver skjult i murværket og under loftet med pinupplader. Der er tale om røre der tilhører et lukket radiatorsystem med varmeveksler til fjernvarme så det skulle være ganske lovligt at gøre det selv. Jeg har dog ingen erfaring i føring af pex rør eller lignende. Er det noget man selv kan gå igang med? Jeg forestiller mig at jeg skal bruge nogle samlinger og et værktøj til at forbinde dem til rørene. Hvor kan man købe sådan og er der noget jeg skal være opmærksom på med røre begravet i murværket - jeg vil laver kanaler i beton og murstensvæg?

Råd og vejledning tak!

Mvh.

Fritnat

Vi er igang med den sidste del af et større... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Så nu har jeg fået skåret kanalerne, samlet rørene med skruemuffer osv. Der er en meget lidt utæthed i én af T samlingerne jeg har basket med men ellers ser det meget pænnere ud! Når jeg få loftet op og pudset til så bliver det hele skjult og samme i værelset på den anden side af væggen.

man skal vel huske skjult rørskade forsikring når man murer rør i mur og gemmer dem af vejen hvor man ikke kan se dem .

vedr den "saks" der bruges til alupex hvor skaffes sådan en henne,ligeledes afkrateren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også