Højbede af betonringe?

Jeg overvejer at bruge betonringe til at lave højbede i vores have, der skal drænes godt i bunden, tænker på vand medfølgende frostsprængning - eller er jeg helt galt på det?


 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du vil formentlig ikke bruge betonringe med bund? Så hvis det ikke handler om et særlig vandlidende areal, skulle det nok kunne lade sig gøre at afvande dem på naturlig vis.
En lille uvæsentlig detalje: Har du spekuleret på, hvad sådanne brøndringe koster, og hvad transporten koster og hvordan du får bakset dem på plads i haven?

Med venlig hilsen
ktm

 

Det skal være uden bund :-)
Jeg har som dreng trillet sådanne nogen betonringe i haven. Jeg kender ikke priserne endnu, er det dyrt vil jeg noget andet. Jeg synes bare at højbede jeg har set ikke kan holde på formen, f.eks. brædderne giver sig for presset indefra.

 

Lærk 4*4 holder formen og behover ikke yderlig hehandling. Det har jeg erfaring med.
Du kunne evt. få sådan en flækket til 2*4 og give det lidt olie, hvis den grå farve, det ender med ikke passer ind.. Hvilken form og størrelse skal bede have.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Vi har ikke anlagt køkkenhave, og har en meget stor græsplæne med træer og buske. Jeg tænker på højebede i en række langt skellen til naboen og det skal være let at komme omkring med 'græsæderen' Mon ikke en højbed med målene 100x100 er fint og med 50 cm i højden.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis