Hilfe fruen har blandet rodalon og noget afkalker middel i vores vaskemaskine.

Hilfe fruen har blandet rodalon og noget afkalker middel i vores vaskemaskine.

Nu er tromlen blevet sort inden i og smitter af?

Ellers ser maskinen ud til at virke har kørt en tom vask og kører netop nu en vask med gamle håndklæder..

Nogen der har gode råd eller erfaringer med hvordan man kommer videre, er maskinen ødelagt eller vil kan nu altid smitte af...

I am so full of it.....

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hmm ja det var lidt øv med øv på.

Rigtige mænd læser jo ikke brugsvejledninger, og det gør tilsvarende kvinder vel så heller ikke. Jeg erindrer at nogen har fortalt, at der på Rodalon faktisk står, at det ikke må blandes med andre midler :-)

Jeg tror ikke der er så meget andet at gøre end at prøve sig frem. Fyld eksempelvis skyllemiddelskuffen med salmiakspiritus og kør en vask uden noget i og se på resultatet. Hvis ikke det virker, så grundrens eller klorin osv.

Når tromler ser tilfredsstillende ud så test med en almindelig vask med noget tøj i, der ikke tager skade af lidt evt. misfarvning.
Skrevet af Lars ON på 31 jul 2011 09:47

Når tromler ser tilfredsstillende ud så test med en almindelig vask med noget tøj i, der ikke tager skade af lidt evt. misfarvning.

Ja ja, jeg kan jo altid prøve med mit moderigtige LDS tøj

I am so full of it.....

Kan du komme nærmere ind på, hvad det er for noget kalkfjerner samt ved hvilken temperatur det er blevet kørt.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Mener det var en 90gr vask og noget magisk pulver vores hvidevarer reparatør solgte os "Proffesionel Afkalkning"
Indeholder: Sulfaminsyre. NH,SO,H
Som efterfølgende er tilsat en ukendt mængde Rodalon.

Fruen var i god tro, pulveret var lagt direkte ind i tromlen og Rodalon i nr. 2 skuffe ;-)

Som altid er hun undskyldt det dejlige væsen :-)


I am so full of it.....

Klorin og afkalker udvikler giftige gasser... der giver vand i lungerne... !!

Man må aldrig komme rodalon i vaskemaskinen. Ved ikke hvorfor, men fruen siger at det er almen viden.... ??

Jeg ville prøve at vaske nogle maskinfulde med groft tøj... det er jo en slags "rust" eller kemisk forbindelse som sikkert kan slides af...

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Skrevet af grandoldman på 31 jul 2011 11:13

....Man må aldrig komme rodalon i vaskemaskinen. ...

På Rodalons hjemmeside er direkte anført, at rodalon kan anvendes i vaskemaskine, men ikke sammen med andre produkter. (Søg på "vaskemaskine" på rodalon.dk). Så den med den almene viden må du nok lige vende med fruen
 
Hmm, men der kan være kalk og sæberester som laver en kemisk forbindelse..

Men det kan også godt være at jeg ikke her hørt ordenligt efter.. at man ikke må blande rodalon med noget i en vaskemaskine..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Det kunne lyde somom det er svovl og jern, der har rottet sig sammen. De to stoffer elsker hinanden på 1000 måder -rent kemisk - men det er kun et gæt.

Min store bekymring går på, om tromlen er svækket i styrke og om overfladebeskyttelsen på det rustfrie er væk så det rustfrie ikke er rustfrit mere. Bryder tromlen sammen under centrifugering kan det blive endog meget alvorligt.
Jeg ved sgu ikke lige, hvem der ved noget om den slags.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis