Defekt zone i glaskeramisk kogeplade

Jeg har en glaskeramisk kogeplade hvor den ene af de 4 zoner er stået af.
Det startet med at zonen som er stået af slukket efter kort tids brug og tilsidst ende med at den ikke længere fungeret.
Der en Euro Kera model.
Kan der gøres noget for at få liv i zonen som ikke fungere længere, eller skal kogepladen udskiftes.
Tak på forhånd.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan købe en ny kogezone til din kogeplade. Men undersøg lige om det er kogezonen eller omskifteren, der er defekt inden du køber reservedele.

fase

Er der nogen nem måde at finde ud af om det er omskifteren eller kogezonen.

Knapperne som anvendes til at vælge kogezonen og efterfølgende hastighed fungere upåklagelig.
Kogezonen reager ikke dog ikke ved noget.

Det kræver et voltmeter for at finde fejlen, så hvis du har universalinstrument kan du måle dig frem til fejlen. Du kan også gøre det,at du bytter ledningerne over på en plade, som virker. Hvis der nu er varme på er det omskifteren, der er defekt. Husk at notere farverne på ledningerne inden du skiller noget ad. Firmaet har en hjemmeside:

www.eurokera.com

fase
Så har jeg skiftet ledeningerne og den defekte er oppe og køre, hvor sidder omskifteren.

Det er ikke omskifteren da den fungere, men derimod har jeg bemærket at de 2 ledninger som var tilstuttet kogezonen som ikke fungeret var helt sorte. Kan købe disse ledninger og se om det hjælper at skifte dem.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis