"Italiensk design" vildledende reklame

Hej Alle

Ja det er så mit første indlæg her på LDS.
Jeg vil gøre lidt opmærksom på hvad der foregår indenfor ting og sager til badeværelset.

"Italiensk design" er et udtryk som i den grad bliver misbrugt indenfor VVS branchen til at vildlede kunder.

Det får uvilkårlig mange købere til at tro at så kommer varen fra Italien, men der må jeg skuffe, for det er langtfra tilfældet. At bruge "Italiensk Design" som salgs argument er noget vrøvl, der kun har ovennævnte formål, at narre kunden.

Det er næsten endnu være når man bruger "Italiensk design" når det drejer sig om kopiprodukter. Altså produkter som ligner noget fra en Italiensk producent, men som faktisk kommer fra et andet land, tit og ofte fra Kina. Et område der er virkeligt hærget af det, er sanitet/badekar/spabads markedet hvor man med diverse finter prøver at sløre oprindelseslandet ved bl.a. at kalde det "Italiensk design". Men på to ting kan man altid spotte en kina vare på nemlig kvalitet og pris. Man kan ikke produceret et kvalitetsprodukt i EU til de priser som mange eksempelvis badekar og spabad sælges for, så enkelt er det. Det er ærgerligt for man sidder så i suppedasen når eksempelvis et spabad går i stykker og modellen ikke kan repareres, for man kan ikke få de reservedele mere.

Har selv prøvet det mere end en gang med have pavilloner.

Modsat Danske, går Italienske producenter rigtigt meget op i hvem designeren af et givent produkt er, ja det bruges ligefrem i brochurematerialet som en del af markedsføringen.

Prøv engang af kikke efter designernavnet når du skal købe skabselementer til bad eller køkken næste gang, næ det står der ikke noget om det fra danske producenter (kun ganske få).

Så vil du være sikker på at det er ægte Italiensk Design du står og skal købe og at det er produceret i Italien, så skal du kikke efter om du kan finde designeres navn i materialer eller i den webshop du besøger dem der virkeligt har den ægte vare vil helt sikkert også bruge "MADE IN ITALY" som en sikkerhed for kunden om at varen kommer der fra.

Håber I kan bruge mit info til noget.

Forsat god sommer.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror nu at gennemsnits Danskeren er totalt kold over for hvem designeren er, bare det virker efter hensigten.
For en gangs skyld vil jeg holde med Håndværkeren.
Og producenterne.
Det er naturligvis ikke noget krav at "Italiensk design" er hverken designet eller produceret i Italien. "Italiensk design" er en stilart som der er godt salg i og hvis folk vil vildledes så er det helt op til dem selv.

Hvad med Engelsk sovs, Svenske Kjödbullar, Franske vaffler og Negerboller. Skulle det samme gælde der? :o)
Tak - jeg synes det er relevant at oplyse om forhandleres vildledende markedsføring.

Jeg kan i den forbindelse anbefale forbrugerådets fora og blad "TÆNK" som en god støtte i reklame junglen.

Mange hilsner
Polite

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis