Bezin måler

Hej. Er der nogen som ved om man kan skifte benzin-måler selv? Tror den er defekt da den er i bund heletiden kan det passe den sidder under der hvor man tanker.. pf tak morten

morten

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Din bezinmåler fejler ikke noget de står altid i nærheden af nul. Jo du kan godt skifte din måler selv. Den sidder i tanken, som formentlig befinder sig under bagsædet.Inden du nu går igang med at skille bilen ad, så se lige om der kunne være en løs ledning eller om måleren sidder fast i tom tilstand, og sørg for at pakningen er tæt når du er færdig.

fase
Netop Fabrin. Med de herskende priser er den på NUL. Især, hvis madammen har været ude at køre i bilen.

Det kan være svømmeren, der er punkteret.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Okay. Haha. Hvordan får man svømmeren til at "svømme" igen? Og hvor sidder den?

morten

Ja selvfølgelig jeg har en god gammel volvo 468 1,8 fra 95..

morten

Ja selvfølgelig jeg har en god gammel volvo 468 1,8 fra 95..

Nej du behøver ikke tømme tanken. Nu kender jeg ikke specielt den bilmodel, men prøv om ikke du finder tanken under bagsæddet. Der er tit et rundt låg med en slange og en eller flere ledninger tilsluttet. Dækslet er tit sat fast med 6 til 8 skruer. Dem skruer du ud, og så kan du tage hele menageriet ud og kikke på svømmeren. Undersøg evt. om den skulle sidde fast.

 


fase

Hej

 undskyld at jeg blander mig i denne tråd  og ikke for at træde nogen over tærene

M E N  dette stykke arbejde er  IKKE  for førstegangs mekanikkere  da det jo helst ikke skal resultere i en utæt tank - svømmeren er tit gemt under en ring, som er monteret og spændt med et stykke specialværktøj. Dennne ring holder det tæt sammen med en pakning som tører ud og ikke bliver tæt igen hvis den er oppe af tanken i mere end ca. 20 minutter så tænk ligen en ekstra gang  inden du starter-

Hilsner fra Polobjørn

 


"AUTOELEKTRIKEREN"
Polobjørn, mig træder du på ingen måde over tæerne. Du plejer jo at give et kvalificeret svar, når du svarer på noget biler.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også