Ingen bremse på Stiga Villa

Hej, jeg har købt mig en Stiga Villa med manuelt gear.
Den er fra 2001 og med 92M klippebordet.

Jeg synes dog ikke bremsen har nogen som helst effekt - hvordan justerer jeg det, for jeg håber da det er meningen den skal kunne bremse?

Min gamle villa fra 1996 havde seperat bremsepedal, men denne har kombineret kobling/bremsepedal.

Det er en model som denne: http://img.ps2netdrivers.net/img/3f/stiga.villa.royal/small.jpg

Synes ikke jeg kan se noget om justering i manualen...

Mvh. Thomas

Mvh. Thomas

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er nu godt noget der svagt kunne minde om en skivebremse, den sidder nede på gear kassen, så ned på maven og kigge efter. Spænd den endelig ikke får hårdt, det er noget tyndt skrammel der ikke tåler det helt store tryk 16.

Jeg har lige justeret min Stiga, den kunne heller ikke bremse mere.
Dels skulle koblingskablerne (2 stk. justeres), samt den lille skivebremse, der også skulle strammes lidt op.
Vær forsigtig med at stramme skivebremsen, juster kun lidt af gangen, til den har en bremseefekt.

mvh jens


 


 

Tror jeg skal have kigget på kabler også så - kan mærke den bremser lidt bedre efter skiven er spændt, men det er ikke sådan at jeg er tryg ved at nærme mig skrænterne endnu

Mvh. Thomas

Jeg har præcis samme problem på en 2002 stiga park.

Er der nogen som kan beskrive hvordan bremsen justeres eller er det til at se sig ud af når man først kommer derind?

Så vidt jeg kan se er der en "bremseskive" og en arm med to fjedre.
Annonce
Nu er den her tråd fra 2011 så det er et par dage siden den var aktuel !
Men som du selv skriver, så ser du det når du er kommet der ind, der skulle gerne sidde to bolte der kan justeres på, men som sagt, vær forsigtig kun en halv omdr. ad gangen.
Skrevet af je__ns på 30 jul 2011 22:25

Jeg har lige justeret min Stiga, den kunne heller ikke bremse mere.
Dels skulle koblingskablerne (2 stk. justeres), samt den lille skivebremse, der også skulle strammes lidt op.
Vær forsigtig med at stramme skivebremsen, juster kun lidt af gangen, til den har en bremseefekt.

Stiga

mvh jens


 


 


Jeg justerede min som beskreven oven for.
Du kan prøve at justere den lille bremseskive først, den sidder på gearkassen.
Som jeg lige husker, er det en 13mm nøgle.
Giv den lidt af gangen, til den bremser, hvis du giver den for meget, hænger den i bremsen, og kan ikke trække.

Der er kun en justereskrue på skivebremsen på min
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis