Faldstamme PVC

Hej,

Jeg ved godt dette er autoriseret arbejde, men jeg forsøger blot at forberede til senere brug.

Sagen er at der en gang i fremtiden skal etableres et lille toilet på 1. salen. Jeg er igang med at renovere stuen, og en faldstamme skal derfor gå her igennem, for at ramme kloakken i kælderen (Gulv skal brydes op). Jeg kunne godt tænke mig at forberede til dette ved at få sat røret til faldstammen i væggen, og trukket pex rør til vand.

Intet vil blive sat til, men kun forberedt. Men er det tilladt at benytte standard rød/orange 110mm pvc til faldstamme ?

MVH
Michael

 

Hej, Jeg ved godt dette er autoriseret arbejde... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at undersøge prisen på orange og grå rør, så kan du afgøre hvad du vil bruge. Rensemuligheden laver du med en renselem, som fåes som en fitting til grå rør og er med et låg med gevind og gummipakning.

fase
Hej

Der må kun anvendes grå rør indvendigt over terrændæk, selv om de er af samme materiale og kvaliteter som de orange, men det er altså kun de grå rør der er godkendte til indvendig brug (vvs-installatør område).

Orange rør er til brug i jord som er kloakmesterens område.

Du må jo som du tilsyneladende allerede ved ikke selv udføre noget af rørarbejdet, så du kan risikere at din vvs-installatør ikke vil godkende det som du selv har udført, så det ville nok være en god ide at få ham på banen allerede nu.
Og hvor står det så henne?
Det passer ikke.

Og selv den dummeste VVS-er ved jo godt at selv om han støder på et orange rør over terræn.
Så er det ikke fordi han ved et uheld er blevet transformeret til en muldvarp.

Men problemet kan måske være at den orange kulør ikke matcher de lysegrå bøjninger. :o)

I får det til at lyde som om der er en formue i forskel på de rør. Få dem nu bare grå og "efter bogen" med en renselem. Så sparer du dig selv og evt. efterfølgende husejer for mange kvaler. Lovgivning eller ej er en renselem nu smart. Medmindre man kan lide at få fækalier fra 1. sal ned i sin stueetage.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis