Hvilke antenne kan anbefales.??

Jeg har et antennestik i væggen og så går der en ledning op på loftet.. den fortsætter ud af huset, sikkert til TDC's net.
Men jeg bruger kun mpeg4 signaler der kommer gennem luften og vil derfor have en antenne på loftet..

Ledningen kan skilles ad i et F-connect stik og det er en god dobbeltskærmet ledning på 75 ohm.

Men hvilke antenne kan jeg sætte op??... Den skal kunne fange digitale signaler. Forholdene her er så vi kan se alle digitale kanaler med en alm pind stueantenne men det kan hakke en smule hvis det er meget dårligt vejr eller vi sætter noget med metal lige foran antennen. .

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal bare bruge en almindelig antenne, som passer til den kanal du ser TV på med stueantennen. Der er ikke noget, der hedder digitale antenner.

fase
Skrevet af S. fabrin på 27 jul 2011 23:26
Du skal bare bruge en almindelig antenne, som passer til den kanal du ser TV på med stueantennen. Der er ikke noget, der hedder digitale antenner.

Jeg har heller ikke skrevet nogen steder at jeg leder efter en digital antenne.. Men en antenne til at se digital tv med...

Men noget må være bedre eller dårligere end andet...

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Nej, det er da rigtigt, at du intet nævner noget om digital antenne, jeg burde selvfølgelig have læsr indlægget mere omhyggeligt. Sætningen om digitale antenner var nærmest ment som en oplysning for at imødegå diverse annoncer om specielle antenner til digitalt tv. Du kan bare bruge en almindelig såkaldt Yagi antenne, som du kan købe hos radio-tv forhandler, eller hvor du køber radio og tv. Det er ikke nemt at give oplysning om, hvilken du skal købe af den grund, at det kræver viden om hvilken kanal du modtager på. Afstanden til sendemasten har også indflydelse på hvormange elementer antennen skal have. De fleste fabrikater kan bruges. Der er som regel kun kvaliteten af aluminiumsrør til forskel, af den grund at målene er givet ud fra de(n) frekvens(er) antennen er beregnet til.

fase
Køb en alm dum Yagi med mindst 12 pinde (ikke elementer) på. så er du godt kørende.

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis