Sokkelplade - Cementspånplade eller eternit?

Hejsa,

Jeg skal snart til at grave/smide sokkelplader på mit skur... og er kommet lidt i tvivl hvad jeg skal vælge...

Jeg havde egentlig besluttet mig for cementspånplader.. men er blevet i tvivl om det er det rigtige valg.

Er der nogle der kan tale for/imod helholdvis eternit plan og cementspånpladerne?

Eternitpladerne i 6mm koster ca. dobbelt så meget som én cementspånplade i 8mm.

Det der dog undrer mig er at hverken min lokale Bygma eller XL byg ved hvad Cementspånplader er... de har KUN eternit... mens lavpristræ kun fører cementspånpladerne...

Håber der er nogle der har erfaringer...
Hejsa, Jeg skal snart til at grave/smide... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor længe havde du den stående udenfor før det skete? Og var det de samme (og for hvor lægne siden - hvis der er sket noget siden da?).

/johan
Har købt 3 "spånplader" ved Odense Lavpris. "Ja ork ja det er det folk bruger som sokkel plade". Tror det var ham selv. Men nu har en plade stået ude en måned på jorden og den er vind og skæv allerede. Pladerne skrives på tabskontoen. De kommer ikke på min udestue som sokkel. Og tak til OLT. :-(

PerDahlstroem
Og stor tak til jeres bidrag her! Det bekræfter mig i min mistanke om at de ikke dur til sokkel imod jord. Skulle have checket her først!

PerDahlstroem
Hvis man sætter og stirrer ud i luften uden forstyrrelser, kommer man til fornuft!

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis