Forlængelse af netkabel

Hey, 

jeg skal i forbindelse med en forlængelse af mit netkabel lave en permanent installation, men er løbet ind i lidt problemer angående selve koblingen af ledningerne.


Hvis vi antager at jeg har mine 8 ledere foran mig i følgende rækkefølge.




Mit internet stik ser således ud, mit spørgsmål er så hvordan filan de skal forbindes for at det også virker.


Simon




4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Laver du selv kablet i begge ender? Eller er der færdigmonteret stik i den ene ende? Jeg spørger, da der kan være lidt forskelle på, hvordan farvefordelingen er i de færdigmonterede stik.
Er ikke helt med. Du har i en tidligere post vist et billede af et stik, hvor dit net komme ind. Går ud fra, at du vil sætte et kabel med et stik i dette, og så føre det frem til den nye placering, hvor du vil montere stikket, du viser i denne post?

Men dybest set, er det du skal sikre dig, at du får lavet forbindelserne, således at det som er ben 1 i dit nuværende stik også bliver ben 1 i det nye stik. Og så er det vigtigt, at det er de samme par, som er parsnoet.

Umiddelbart vil jeg mene, at du skal forbinde:
1: hvid/orange
2: orange
3: hvid/grøn
4: blå
5: hvid/blå
6: grøn
7: hvid/brun
8: brun

Men igen - det afhænger af, hvordan det er forbundet i den anden ende.

Der er to standarder til at forbinde netkabler efter. Hvis du forbinder efter samme standard i begge ender er kan du selv vælge hvilken måde du vil bruge.

Som dit stik er vist kan du vælge 1 orange/hvid    2 orange    3 grøn/hvid    4 blå  

  5  blå/hvid    6  grøn    7  brun/hvid      8  brun.

I dit stik er i klemme 2 og 6 mulighed for at vælge mellem 2 orange eller grøn og i klemme 6 er valget det samme. Så når du beslutter dig for hvilken måde, du vil bruge, skal du bare være konsekvent og bruge samme metode i begge ender. Du skal dog huske, at hvis du bruger en anden metode end den jeg har skrevet, skal du også flytte den tofarvede tråd, sådan at parrene følges ad.


 

 


 


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis