oliesprøjt

Hej derude,

jeg har dags dato fyldt nyt olie på bilen og når jeg kommer op i høje omdrejninger sprøjter der olie op af hullet hvor man måler om man mangler olie.. (hehe ja ved ikke hvad det hedder )

På forhånd tak

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

glemte helt mit spørgsmål :-)

Er det fordi der er fyldt for meget olie i motoren? Eller måske noget forkert olie?

Prøv at standse motoren, prøv så at tage olipinden op og se om oliestanden står over øverste mærke. Hvis oliestanden er over øverste mærke, er der for meget olie på. Tap så det der evt. er for meget af og se om fejlen stadig er der. For du har vel ikke glemt at sætte målepinden i, da du målte efter, om der var olie nok på, da du fyldte på? Hvormeget har du da fyldt på?

fase
jeg målte om morgenen og den viste et kritisk lavt niveau olie:-) , derefter købte jeg en 4liters dunk med olie og fyldte hele lortet på..

Havde egentlig ikke lige tænkt på at checke om oliestanden stod over øverste mærke.. hehe

Tak for svar, det checker jeg lige med det samme..
Så har du jo nok selv svaret på spørgsmålet.
Hvis du behandler din bil på samme alternative måde i alle andre henseender, kan jeg garantere dig for, at du vil få mange sorger og store udgifter hen ad vejen!

Med venlig hilsen
ktm

Der er almindeligvis ca 1 liter mellem min. og max. mærket.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis