Fliser oven på gammel brosten ?

Jeg har en gårdsplads på ca. 250 m2 brolagt med pigsten kan jeg lægge fliser oven på dem ? der bliver plads til 10-5 cm stabil grus og 5 cm. afretningsgrus når det regner står der ikke pytter på gårdspladsen ret længe så vandet kan godt komme væk. Det bliver kun til alm. trafik ingen biler.

Hvis jeg fjerner pigstenene bliver det et kæmpe arbejde, at få stenen væk og få kørt en mase ekstra stabil grus ind.....og så er der også den lille ting at man har muligheden for at finde belægningen frem igen hvis man får lyst ( knapt så meget vandalisme ), det skal siges at den er meget ujævn, og jeg har prøvet og rense fugerne op og det er et kæmpe arbejde og resultatet er ikke særlig flot.

Jan

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det vil jeg da godt tro du kan. Nu kender du projektet bedre end jeg Hvad mener du selv taler imod at gøre sådan? Som du selv skriver kan vandet godt komme væk. Så længe du udføre den nye belægning med fald til eksisterende brønde eller sætter nye brønde, så er det vel ok.

Din opbygning vil jeg mene skal være 2-3 cm afretningssand frem for 5 cm - resten i stabilgrus. Tjek evt. leverandørhjemmesider (jeg vil ikke reklamere), men der kan du finde opbygninger på.


Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Tak for svaret
JHK

Jeg kan anbefale at du besøger "Byggecentrum" - http://www.byggecentrum.dk/
De har udstilling i Ballerup og Middelfart.
mange leverandører udstiller deres produkter, og jeg ved de udstiller en ny type flise som kan lægges direkte ovenpå tidligere fliser..

Mange hilsner
Polite
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis