Male vinduer med gummilister

Hej

Jeg er i gang med noget træls arbejde med at male vinduer, det er nyere sprossevinduer fra Outrup årgang 2000. Der er gummilister på begge sider, det er meget bøvlet at lægge malertape på, især på ydersiden.

Har I nogen tips? link gerne til et tidligere debatindlæg (jeg har søgt her på gds)

Jeg har prøvet følgende metoder:
1. male til kanten af gummilisten (på begge sider)
2. male over gummilisten og lidt på glasset, skære/skrabe malingen væk fra glasset (indvendig side)
3. malertape og lappe over gummiet (på begge sider)
4. pille lister af, male, sætte glasset, lister på, male sømhoveder og samlingen mellem trælise og vinduet

Det pæneste er 1’eren men enorm tidskrævende.

Hilsen Klaus med næsten hundrede små sprossevinduer 


 

Hej Jeg er i gang med noget træls arbejde med at... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Kvalitets-pensel eller ej - så kræver det jo også en sikker hånd. Så jo ud med ruderne og af med glas- og q-lon bånd samt div. beslag.
Med mindre man lider af galoperende parkinson, burde Man med en ordentlig pensel kunne lave et nogenlunde pænt beskærings arbejde. Men okay, jeg er også bare håndværker og ikke amatør 😊

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Med mindre man lider af galoperende parkinson, burde Man med en ordentlig pensel kunne lave et nogenlunde pænt beskærings arbejde. Men okay, jeg er også bare håndværker og ikke amatør 😊

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 

Til Jacko: Det har ikke noget med linoliekit at gøre. Det er som jeg skriver selve glaslisten som bliver malet på, når det er linoliemaling ihverfald. De 2 første gange maling blev foretaget fra fabrikken, også ud på listen, medens 3. gang gjorde jeg selv så evt. fingeraftryk/skrammer m.m. kunne skjules.
Det var faktisk også lidt nemesis da min kone og jeg kom om på fabriken i Bøvlingbjerg. Jeg havde faktisk forbudt min hustru at male vinduer fordi der altid kom lidt på muren samt på glas og lister og . Men så fik vi meget tydelig besked på at det skulle være sådan, er hun grinede lidt af mig. DET GÆLDER  OGSÅ VED GUMMILISTER.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det synes jeg godt nok lyder meget underligt. Gummilisten har jo et konkret formål.
Har du et billede af de vinduer

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også