Radiator til lavt fremløb ?

Hejsa
Jeg er igang med at totalrenovere et hus og har i den ombæring besluttet at min varmekilde skal være fra en varmepumpe.
I hele underetagen har jeg gulvvarme så der passer det jo meget godt med fremløbstemperaturen.
Jeg skal så ågså have varme på de 50 m2 1 sal og der syntes jeg det vil være absurd at lave gulvvarme når jeg nu har opvarmede rum nedenunder.
Derfor havde jeg tænkt mig at smække radiatore op.

Er der nogle der har et bud på en radiator der kan køre med en fremløbstemperatur på omkring de 40 ? findes det overhovedet ?
på forhånd tak
Hejsa Jeg er igang med at totalrenovere et hus og... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, det har ingen negativ indflydelse udover prisen. Når du nu er tømrer, ville du vide hvordan, du skulle dimensionere træ. Så du er ikke mere på den, end vi andre, når vi skal dimensionere træ. Du skal bruge den kolonne, som svarer til din fremløbstemperatur (den midterste 40°C) til at dimensionere efter. Den skal måske studeres lidt, men når du finder fidusen, vil du nok sige: Nå, sådan.

fase
Ahh selvfølgelig ahh tak for hjælpen hehe flover mig lidt nu

Jeg har også søgt efter linende ;

http://www.purmo.com/dk/produkter/lavtemperatur-radiatorer.htm

har jeg fundet, men jeg ved ikke hvad det er der går en radiator til lav-temperatur egnet eller ej.

Mvh. Flemming
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Prøv at søge på:
Best Board varmelist
Det er måske en løsning. Monteres i stedet for fod paneler og er lavet til lav frem løb temp.

Mvh
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis