Vedr. EL og VVS på 1. sal

Nogle der har en idé til hva prislejet er?

Der ska ca. være 10 kontakter i alt (plus-minus) og 5 radiatorer, der er 150 m2 i alt, kan 15.000kr. til hver dække det?
Nogle der har en idé til hva prislejet er? Der... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ha, nej det vil jeg da heller ikke håbe, og det er da alligevel første gang jeg er blevet samlignet med en 7 årig
Men mange tak for dit positive indlæg

Jeg "lukker" tråden her, da jeg har fået fat i 3 forskellige elektrikere og VVS'eren kommer senere idag
Igen for at samligne hans pris!
Må tilslutte mig hpox! Man må som bygherre m/k sætte sig ind i hvad det er man har behov for mht. El og vvs og dernæst indhente tilbud! Der er forskel på om en elektriker monterer 10 stikk. side by side,eller med indbyrdes afstand på 10 m. Desuden er der jo regler der skal overholdes, så som 1 gruppe pr. påbegyndt 50 kvm. samt 1 stikk pr. påbegyndt 4 kvm. dog kræves max 7 pr rum. Ja og så skal der jo også monteres røgalarmer m. 230v tilslutning når der laves ny 1. sal, mig bekendt. Få lavet en tegning af byggeriet og lav en el samt vvs tegning hvorfra der laves tilbud. man kan jo ikke sammenligne bananer med æbler

Det fikser jeg...
Men hvordan ved menig mand hvor han skal henvende sig for at få reglerne at vide. Tror da der er mange der bruger dette forum til netop at sætte sig ind i tingende eller finde ud af hvor man kan gøre det. Jeg må da tilslutte mig bondekonen og sige at istedet for at bruge negativ energi og blive irreteret over indlæggende står det da en frit for at gå uden om dem.
Annonce
Thank you.

Troede også dette var en forum hvor man kunne spørge sig til råds, heldigvis tager jeg ikke de negative kommentar så frygtelig tungt
Skrevet af elmichael på 28 jul 2011 17:00
Må tilslutte mig hpox! Man må som bygherre m/k sætte sig ind i hvad det er man har behov for mht. El og vvs og dernæst indhente tilbud! Der er forskel på om en elektriker monterer 10 stikk. side by side,eller med indbyrdes afstand på 10 m. Desuden er der jo regler der skal overholdes, så som 1 gruppe pr. påbegyndt 50 kvm. samt 1 stikk pr. påbegyndt 4 kvm. dog kræves max 7 pr rum. Ja og så skal der jo også monteres røgalarmer m. 230v tilslutning når der laves ny 1. sal, mig bekendt. Få lavet en tegning af byggeriet og lav en el samt vvs tegning hvorfra der laves tilbud. man kan jo ikke sammenligne bananer med æbler


Jeg tillader mig også at komme med mit besyv.

Dette forum mener jeg ikke er til for at skyde med skarpe, nedladende eller arrogante svar. Dette er et forum for alle - ekspert/total uvidende.

Jeg må dog rette lidt i ovenstående melding:
Når der argumenteres med at man som bygherre må sætte sig ind i reglerne undre det mig at der efterfølgende svaret usikkert og for mig ikke korrekt.

I beboelsesrum samt entreer, gange, grovkøkkener, bryggerser og hobbyrum mv kræves der max  8 og ikke 7 kontakter.

Om der kræves røgalarm med 230 v tilslutning bør en elmand være klar over


/Mulle


 

 

 

Tastefejl, det er naturligvis 8 stikk. Om der skal monteres røgalrmer er lidt uvidst. Men som jeg tolker det skal der!

Det fikser jeg...
Ved nybyg er der krav om 230V til røgalarmer med backup-batteri. Hvis I får renoveret eller ombygget et hus med tilføjelse af 1. sal er det ikke nybyg, MEN jeg vil da foreslå at få røalarmer koblet til lysnet. Alt andet er da tosset når I nu alligevel skal rode med det hee.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis