Anbefal en plæneklipper m. bioklip, max 1700,-

Hej!

Jeg skal have købt ny plæneklipper i løbet af de næste dage. Men hvad skal jeg have???

Plæneklipperen skal have bioklip, og skal IKKE være selvkørende.

Jeg har fundet Texas KP 500 til kr. 1100,-, men vil gerne gi' 500-600 mere, hvis det forholdsmæssigt giver bedre kvalitet.

Den skal være til at få fat i her på Sjælland.

Skyd løs :o).
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Stort set alle plæneklippere med roterende kniv, kan monteres med en bioklinge.
Med det budget ender du altid med et eller andet med en skod B&S motor - derefter er mærket der står på resten af klipperen sådan set ligegyldigt - som i så mange andre sammenhænge så får du hvad du betaler for.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Jamen........hvad skal jeg så ha'? Vil MEGET gerne ha' konkrete forslag - og ENDNU mere gerne med link til gode tilbud :o).
Det er jo noget vrøvl BOFH, for en B&S motor er en ganske udmærket motor, den sidder da på de fleste plæneklippere og har gjort det de sidste 30-40 år. Det er en utrolig robust motor som ikke kræver ret meget andet end et årligt eftersyn, som ejeren selv kan udfører.
Alt efter hvor stor plænen er vil jeg nok vælge en selvkørende, det er røv erieterende at rende og skubbe med noget der har motor. Har selv 2 stk.
Skrevet af Håndværkeren på 27 jul 2011 19:04
Det er jo noget vrøvl BOFH, for en B&S motor er en ganske udmærket motor, den sidder da på de fleste plæneklippere og har gjort det de sidste 30-40 år. Det er en utrolig robust motor som ikke kræver ret meget andet end et årligt eftersyn, som ejeren selv kan udfører.
Alt efter hvor stor plænen er vil jeg nok vælge en selvkørende, det er røv erieterende at rende og skubbe med noget der har motor. Har selv 2 stk.

Du er berettiget til din mening - men jeg og mekanikerne på det lokale motorcenter har ikke ret meget til overs for dem - på de seriøse mærker og det meste der er erhvervsorienteret sidder der ikke B&S fordi det ikke er godt nok når der vil forekomme reelt slid på maskinen.

Grunden til at de sidder på de fleste klippere er ikke fordi de er specielt gode men fordi der produceres rigtig mange og de er billige - dvs gode kickbacks fra motorproducenten når fabrikanterne bruger deres motor. Da min 4. B&S brændte sammen havde jeg selv fået nok og købte dyrere (med Honda motor) og effekten var umiddelbar med meget mere power og samtidigt mindre forbrug.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Annonce
Jeg har mine holdninger, det ved du jo
Jeg forstår ikke hvordan den kan brænde sammen, med mindre du har været i den og pille  hvis den køre med det antal omdr. den er sat til fra fabrikken og der er olie i krumtaphuset, køre de da bare i det uendelige. Den ene af mine er da over 20 år gammel og den køre da upåklageligt stadig væk
jeg ville anbefal en model hvor styret kan højdejusteres (alla klippo)
mange af "standart" plændeklipper håndtaget i hofte højde (185 cm høj mand)
og det får jeg ondt i røkken af.!!! og jeg købte en stiga motor blændeklipper.
så styret kan hæves til under brystkassen (nederste ribben eller i brysthøjden.!
og plænde størlse er ca. 120 padrat.! 
men selvkørene model er for langsomt til mine lange ben.!?!
Jeg ville bruge lidt ekstra også købe en Viking MB2R koster 1995,- med stål skjold og B&S motor, eller en Jonsered LM2146 med plast skjold (ruster ikke og er skam robust nok)

Men hold dig til B&S eller Honda motor de starter som regl 2 gang du trækker i snoren, gå langt uden om "øst" mærkerne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis