Dræbersnegl igen, igen

Så skal jeg da ellers lige love for, at vi er blevet invaderet af dræbersnegle.
Hvad siger erfaringerne mht. bekæmpelse nu om dage?

Nej, mekanisk bekæmpelse er ikke et issue, da vi har 3900 m2 at tosse rundt på
Nej, overtro og biodynamiske midler virker aldrig for mig.
Nej, jeg kan ikke leve med dette ækle svineri.
Nej, det er ikke et issue at grave 200 spande med øl ned på grunden
Nej, det er ikke et issue at grave 400 meter tagrende ned omkring grunden og holde det fyldt med salt. 

Hvilke kradse midler virker?

Med venlig hilsen
ktm

 

19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja man kan kun føle med dig.

Glæder mig til at høre om der skulle være et godt svar til dit spørgsmål.
Du kan ikke udrydde dem men du kan reducere genen kraftigt vha gift på deres foretrukne levesteder - der behøves ikke ret meget da det vandrer over i den næste snegl når de spiser hinanden.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

jeg havde besøg af min lokale vognmand i går og kom til at snakke om det..

hvis du dræber en snegl, må du ikke lade den ligge. De andre kommer og æder den, hvorefter du får endnu flere snegle i haven..

Han fortalte mig om et stof de havde købt nede hos foderstofforhandleren der var udviklet af et dansk firma. Han kunne ikke huske navnet, men kun at det var super dyrt. 5 kg, 700 kr...
Det har haft den ønskede effekt, beretter han..

/cs

Jeg har også en forholdsvis stor grund, (5000m2) efter alt det regn og fugtige vejr, så haven også helt levende ud.

Jeg købte x antal kilo salt, og brugte 1/2 til 1 hel time 4 aftener i træk, på at drysse på alt hvad der var slimet. Det gav en god effekt, da de som sagt spiser hinanden, jeg vil tro det har fjernet snart 3/4 dele af alle sneglene.

Inden da har jeg prøvet med "ferramol?) men det kan man sgu købe sig fattig i uden resultat.

Mvh Thomas Hansen

Tak for rådene!
Jeg har lidt svært ved at bekvemme mig til at købe den dyre gift1
I dag blev jeg fortalt, at høns skulle være virksomme i jagten på dræbersnegle. Er der nogen, der har erfaring med det.
Jeg har hørt det samme ifm moskusænder, men jeg foretrækker høns, som kan lægge æg, som kan blive til kyllinger, som kan blive til høns, der lægger æg osv. Hvor mon jeg har hørt det fra?

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Forslag om ænder har været her før mindes jeg. Det blev lukket med noget i retning af at de leverer alt for mange gaver i den modsatte ende, som også er slimede.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Pindsvine skulle være godt. Kan anskaffes fra vildt plejestationer, men kræver jo at du vil gøre lidt for at holde dem på grunden (godt gemmested osv.).

Moskusænder ja, på 5000 m2 ved jeg nu ikke om deres efterladenskaber er det store problem. Hvis de får et hus vil de jo nok også holde til der mest. Og så larmer de ikke så meget som andre ænder.

Jeg selv bruger en spade. Giver dem lige et hak midt over, det er altså ret effektivt. Jeg lader dem også ligge - gerne i en stak. Så kommer de andre snegle derhen for at æde dem, og så får de også et hak med spaden. "Klatten" forsvinder meget hurtigt. 2 dage efter kan det ikke ses.

Og efterhånden som der bliver færre og færre snegle er det jo også lettere.

Nå ja, sneglene er jo heller ikke glade for velfriserede haver, så bede med jordbund, ingen stakke af sten, træ osv. hjælper også på det.
lige over grænsen, hos Calle, fås noget der virker. Ved ikke om det er ulovligt her.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
jeg har læst at knuste æggeskale ikke skulle være noget de er glade for at bevæge sig over. Nu ved jeg godt at man ik lige får fat i nok æggeskaller til at lægge rundt om en 5000 m2 grund, men så alligevel. Da jeg arbejdede for at firma der laver pasteuriserede æg, der havde jeg faktisk muligheden for at få alle de skaller jeg kunne slæbe, men jeg har bare ik nogen dræbersnegle i min have så jeg kunne teste det

Men du kunne måske hører danæg i roskilde om du måtte hente skaller hos dem. Jeg ved ikke om de har en skalletørrer (hvor skallerne tørres fri for fugt ved 200 grader), men hvis de stadig er våde, så sal du nok have dem renset/tørret for ikke at tiltrække andre typer skadedyr...

mvh jan
Lige nu består kampen i at jeg går en tur med et dræberjern i de områder på grunden, hvor de mest populære områder åbenbart findes, og fruen følger efter med en pose, hvor ligene samles op i til deponering i skraldespanden.
Men ideen med at samle dem i en bunke for at tiltrække de øvrige beboere til efterfølgende likvidering, lyder fornuftig.

Naboens høns har dog også fået stor interesse i vores grund, hvilket jeg håber på, kan være medvirkende til reducering af bestanden, så derfor er jeg gået lidt i stå med tankerne om kemisk krigsførelse aht hønsene og deres velbefindende.

Det varme, tørre vejr, virker åbenbart heller ikke fremmende for deres udvikling.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis