Dræbersnegl igen, igen

Så skal jeg da ellers lige love for, at vi er blevet invaderet af dræbersnegle.
Hvad siger erfaringerne mht. bekæmpelse nu om dage?

Nej, mekanisk bekæmpelse er ikke et issue, da vi har 3900 m2 at tosse rundt på
Nej, overtro og biodynamiske midler virker aldrig for mig.
Nej, jeg kan ikke leve med dette ækle svineri.
Nej, det er ikke et issue at grave 200 spande med øl ned på grunden
Nej, det er ikke et issue at grave 400 meter tagrende ned omkring grunden og holde det fyldt med salt. 

Hvilke kradse midler virker?

Med venlig hilsen
ktm

 

Så skal jeg da ellers lige love for, at vi er... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Knuste ægggeskeller er sikkert glimrende, men lidt svært at praktisere, knuste muslingeskeller virker som barriere og de kan købes, bruges meget på ridebaner.

Nogle anbefaler cacaoskaller, de kan også købes, men hele haven kommer til at lugta af cacao, og de mugner.
Til større arealer kan nematoder være løsningen. Nematoder kan købes i havecentre eller på nettet. Det mest effektive skulle være og indfange sneglene og dyppe dem i nematoderne, for derefter at slå dem ihjel og smide ligene ud i haven igen. Der findes en del artikler om det på nettet. JP og politikken har så vidt jeg husker om metoden.
Den beskrivelse du kommer med der om Nematoderne, er også den jeg i øjeblikket studerer mest.
I øjeblikket er jeg ved at skaffe mig overblik over, hvor angrebene er værst, så jeg kan sætte ind på de områder. Det er jo dyre sager. Vi har gået nogle runder især efter regnvejr og det er adskillige 100, vi har likvideret, hvis ikke snart 1000!

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg købte noget SmartBayt fra Bayer Garden det er det mest efektive jeg har haft, det skal drysses omkring ens grønsager og pist væk er sneglene. Jeg har ikke set en eneste snegl i min køkkenhave siden jeg drysede midlet ud. Det er totalt uskadeligt for dyr og menesker.
Skrevet af S. fabrin på 12 aug 2011 13:37
Det er totalt uskadeligt for dyr og menesker. Håndværker, hvad dræber så sneglene??
Det der dræber sneglene er at når de har spist af de flager jeg har drysset ud, får de en falsk mætheds fornemmelse, de søger så ned i jorden hvor de dør af sult. når andre snegle så æder liget får de samme mætheds fornemmelse og dør af sult o.s.v.

Måske man så selv skulle æde lidt af det pulver, så man ikke altid havde lyst til at stoppe lækkerier i skrutten!

Med venlig hilsen
ktm

 

Fejl

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja det må være en fejl det du skrev, for hvis man ikke må fylde lækre ting i skrutten hvad er der så ved det hele
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis