Efterlysning: nitteskiver til klinknagling af vikingeskib

Hejsa,

Foreningen Tønder Skibslag er i øjeblikket ved at bygge et vikingeskib inspireret af Ladbyfundet, men vi har haft svært ved at finde nogen, der kunne levere de nagler og tilhørende nitteskiver, skibet samles med. Vi har pt. tilstrækkeligt med nagler men er i akut mangel på de skiver, der sidder indvendigt i skibet. Skiverne er lavet af galvaniseret jern, de er 20 mm i diameter, 2 mm tykke og har et lille firkantet hul i midten. Hvis du har sådanne skiver liggende eller måske kender nogen, der kunne skaffe dem, vil vi meget gerne høre fra dig!

mvh,
Michael Nissen

tlf. 20 66 28 32

http://toenderskibslag.dk
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

1: Få et smede firma til at stanse/logge dem ud af noget Galv.plade ,minuset er så bare at kanten ikke er Galv. og vil ruste

2: Få dem stanset/logget i alm. plade og få dem Galv. efterflg.

3: Få dem lavet i syrefast rustfri plade  

Tim  

hej har i prøvet hos www.toplicht.de de har mange ting der er moske osså noget der passer til jer
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Hej,

Tak for svarene. Jeg har kontaktet toplicht.de og afventer svar. De har kun nitter og skiver af kobber i deres katalog, så jeg har ikke store forventninger fra den kant. Jeg kontaktede Engholm og fik det svar, at de er løbet tør for skiver for ca. 2 år siden, da den sidste producent holdt op med at lave dem. Siden da har de fået rigtig mange henvendelser fra folk, der leder efter galvaniserede jernskiver men har ikke kunnet hjælpe. Det mest realistiske er vel at lave dem selv - problemet er bare, at vi skal bruge dem her og nu, ikke om et halvt år.

Hvis I kender nogen, der måske kunne have en kasse stående, så kontakt mig venligst hurtigst muligt. Vi står 15-20 mand på byggepladsen og kan ikke komme videre med byggeriet, før vi har de #¤%& nitteskiver!

mvh,
Michael Nissen
Hvad med værftet hos Vikingemuset i Roskilde? Eller lign.

Eller dem her:
http://www.skibslaget.dk/ (Blaaheia)

Eller formanden for tsa måske vi har en enkelt kasse stående?
Jørgen Bargisen
Tlf. 2169 9556. [email protected]

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis