Kampen mod scooter-banditter begyndt.

Hej herinde.

For at gøre en lang historie kort, så er jeg midt i en kamp mod scooterfjæser som min søn kalder dem.

Vi bor i enden af et lukket vænge.
Scooterfjæserne har brugt dette vænge som gennemkørsel til hovevvejen.
Grundejerforeningen satte nogle bomme op og lagde nogle store sten for at stoppe dette.
Her til morgen lå den ene store sten bag ved vores bil.
Overboens datter hørte en hel del scootere køre rundt sent igår, så er ikke i tvivl om hvem der står bag.

Egenligt blot en drengestreg, men jo ikke spor sjovt hvis vi sku ha været på arbejde.

Hvis jeg tager kampen op risikere vi at få ridset bilen og måske endu værre..

Nogen der har en god ide til hvordan vi griber dette an ?

 The day you quit is the day you lose.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis vænget er en offentlig vej med forbindelse til hovedvejen, så har de unge mennesker jo en lidt legitim ret til at bruge den. Naturligvis under hensyn til de der bor og opholder sig ved vejen. Det må afklares, om de har en ret til at bruge vejen, inden der vælges foranstaltninger, ellers er det dem, der får retten på deres side.

Er det en gangsti eller lignende, der er tale om har I selvfølgelig lov at opsætte bomme for at forhindre knallertkørsel, men er det en cykelsti, så har de lov at bruge den.
I stedet for sten kan i sætte nogle jernpiller, der er støbt fast i jorden, godt ned og med en stor klump beton omkring. De er ikke lige at flytte med. I skal være opmærksomme på at en kørestol og en barnevogn kan komme igennem uden væsentlig gene.

Chr.


Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Skrevet af Chr. på 25 jul 2011 08:35
Hvis vænget er en offentlig vej med forbindelse til hovedvejen, så har de unge mennesker jo en lidt legitim ret til at bruge den. Naturligvis under hensyn til de der bor og opholder sig ved vejen. Det må afklares, om de har en ret til at bruge vejen, inden der vælges foranstaltninger, ellers er det dem, der får retten på deres side.

Er det en gangsti eller lignende, der er tale om har I selvfølgelig lov at opsætte bomme for at forhindre knallertkørsel, men er det en cykelsti, så har de lov at bruge den.
I stedet for sten kan i sætte nogle jernpiller, der er støbt fast i jorden, godt ned og med en stor klump beton omkring. De er ikke lige at flytte med. I skal være opmærksomme på at en kørestol og en barnevogn kan komme igennem uden væsentlig gene.

Chr.



Det er offentligt. Problemet er (var ) de drøner for fuld gas (ulovlige køre vel 60-80) igennem vænget, op på fortorvet og videre over i nyt vænge. Bommene er sat forskudt så alle kan komme igennem efter lovkram om mål mellem dem. Så det drejer sig kun om at de er sure over det. Overhovedet ikke om hvem der må hvad.

 The day you quit is the day you lose.
Vil gerne understrege, alt er udført lovligt og af enprepanør.
Så alt er lavet som det skal og folk kan sagtens komme igennem med tvillige-barnevogn, kørestol osv.

Mit spørgsmål gik på, om I har en ide til hvordan jeg kan "sikre" mig mod yderlige ting fra de scooterfjæser..

 The day you quit is the day you lose.
Når jeg svarede som jeg gjorde er det netop for at der ikke skal være noget de eller andre med god grund kan være sure over. Det er vanskeligt at komme igennem med noget overfor en modpart, der har en god sag.

Jeg har et par gange været nede og tale med nogle unge mennesker om deres måde at køre på knallert eller motorcykel på vejen, hvor børnene leger. Ikke noget med skideballe osv, men venligt at gøre dem opmærksomme på problemerne og den risiko de påfører andre. Det har jeg ikke haft problemer med. Til gengæld kører de ordentligt og hilser endda på mig af og til. Om man har det rette gemyt til at gøre det er så op til den enkelte.

Deres surhed er svær at komme udenom, men det er vigtigt at I er enige i i grundejerforeningen, og viser det udadtil, så det ikke fremstår somom det er dig alene der er op imod dem. Andre i foreningen skal frem på banen også.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Jeg vil jo mene at er der sat bomme op, må det være fordi der ikke må cykles / køres på knallert igennem, men det er svært at stoppe med mindre der gribes til ufine metoder.
For en ca. 30 år siden boede jeg på en lille stille blind vej hvor børnene legede midt på kørebanen uden problemer, så var der en flok unge menesker der pludselig havde fået den ide, at de hver eneste aften skulle fræse i deres bil op i enden af vejen hvor der blev bremset så dækkene hvinede. Efter at have vendt var det fuldt skrald ud igen. Det var vi en del der blev grundigt trætte af, og selvom vi i første omgang havde forsøgt at tale med de unge menesker, måtte vi til sidst bruge en meget ufin metode for at stoppe det. Jeg boede i et hus med en stor port i midten, her havde jeg så lagt en heftig bjælke á 10x10 cm.  og 3 m. lang med en line i enden. Da de unge menesker om aftenen kom blæsende op ad vejen ventede vi til de kom den anden vej så blev bjælken skudt lige ud foran bilen og ind igen da de var kommet over. Vi så dem aldrig siden hen.
Annonce
håndværkeren.

denne metode er sikkert også gode mod scooter sataner.

en anden metode er at bruge udfaset brandslange med tilspidsede skruger.
(bolte med møtrikker) der hvor boltene er slibbet spidse.!
for at pungtere dækene,
hvis metoden virker ikke at skade "skooterkøre" for meget.!!!
men ødelægge deres scooter.
Hvis du bor i en mindre by, så skulle det være let at få fat i deres forældre, og derigennem få en snak med dem.
mr calle.

måske i bågø by i bågø ud for assens.!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis