Opsætning af loft med spots i carport.

Hej alle,

Jeg har en plan om at sætte et loft op i min carport. Det er en muret carport fra 73 med fladt tag. Taget har en mindre hældning. Der er udhæng på siden af carporten.

Mit spørgsmål er så>: Er det bare at starte fra en ende og knalde noget loft op, eller skal man være opmærksom på noget? Spærene sidder helt synlige. Jeg vil gerne have LED spot i carporten, og det er egentlig årsagen til jeg vil sætte loftet op.

Skal der være luft mellem brædderne eller hvordan?
Giv gerne et bud på hvilket luft man kan sætte op osv.
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, normalt opsættes de med 5-7 mm luft.
Ok, også selvom der kan komme luft op under udhænget? Tænker bare at det må vel bevæge sig ind over loftet når det blæser.
Kan du foreslå en bestemt type brædder eller hvad jeg skal kalde dem? De skulle gerne males hvide.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
superdahl

Loft beklædning el. loft-brædder/rustik fåes' i mange kvaliteter (sorteringer) og priser.

Loftet brædderne kan fåes med endenot og fer, så den stump (med fer) du skærer fra kan du begynde med i den anden ende, så undgår du spild. (derved kan du spare en del)

Så hvilket loft du vil ha' er op til hvor meget du vil bruge af kr pr kvm.

Når du vil ha' malet dit loft kan du male det inden du sætter det op, det er meget meget nemmere og gi' knasterne schellak (knastlak) inden maling forståes.

Giv det med en lille pensel kun på selve knasten ikke udenfor det kan give skjolder fåes' bla. i Jem & Fix til ca 80 kr for en lille flaske og det rækker langt for at undgå de kedelige gullige gennemslag.

Held og lykke med det og go' arbejdslyst.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Ja, man vil vel altid have det bedste til den billigste pris

Jeg må op i trælasten og høre hvad de har af tilbud.

Ja på med "vanten" sådan har vi det vel alle vil gerne spare hvor det er muligt, husk i øvrigt at spørg om rabat, det gir' somme tide lidt, du får ingenting for at lade være.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Schellak er god til at forsegle knaster. Men jeg synes, at det giver meget gennemslag i topmalingen.
Når jeg maler fyrtræ, så bruger jeg en knastlak fra Flügger. Den er transparant.

Man kan evt starte med at pletmale de forseglede knaster inden man maler hele brættet....
Ja, jeg har en god ven i en trælast, så han plejer at lave nogle skarpe priser til mig. Er dog lidt i tvivl om hvorvidt der skal være afstand med brædderne?!
superdahl

Der skal vær lidt luft mellem loft-brædderne især hvis rummet er skiftevis fugtigt og tørt, hvis du banker dine brædder helt tæt sammen, risikerer du at loftet vil bule nedad anden vej kan det jo ikke give sig.

Endevejs kan du bare støde dem helt tæt sammen for svind i længde retningen er så forsvindende lille.

Du kan lægge et par brædder sammen på et par bukke og vurdere luft mellem rummet i noten og fer og derpå lave en lille klods der passer på retsiden og bruge denne når du sømmer/klammer dit loft op, så får du ens artet afstand hele vejen over loftet.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Gode råd, tak. Havde ikke lige tænkt på at fugten gør det udvider og trækker sig sammen.

Mener du at jeg skal købe brædder med not og fer?
Rustikbrædder, knastlak og min b... r.. :o)

Det er jo en carport og ikke dronningens sovegemak der skal loftbeklædes.

Alm. ru. 19 eller 16 mm trykimprægnerede, opsættes med 5 mm mellemrum. Pris knap 40 kr/m2. Males inden opsætningen. Hvor svært kan det være!!!
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også