Opsætning af loft med spots i carport.

Hej alle,

Jeg har en plan om at sætte et loft op i min carport. Det er en muret carport fra 73 med fladt tag. Taget har en mindre hældning. Der er udhæng på siden af carporten.

Mit spørgsmål er så>: Er det bare at starte fra en ende og knalde noget loft op, eller skal man være opmærksom på noget? Spærene sidder helt synlige. Jeg vil gerne have LED spot i carporten, og det er egentlig årsagen til jeg vil sætte loftet op.

Skal der være luft mellem brædderne eller hvordan?
Giv gerne et bud på hvilket luft man kan sætte op osv.
Hej alle, Jeg har en plan om at sætte et loft op... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
gør dig selv den tjeneste at male dem INDEN du sætter dem op :-)

hvis altså ikke du kan lokke konen til at gøre det bagefter :-)
gør dig selv den tjeneste at male dem INDEN du sætter dem op :-)

hvis altså ikke du kan lokke konen til at gøre det bagefter :-)
gør dig selv den tjeneste at male dem INDEN du sætter dem op :-)

hvis altså ikke du kan lokke konen til at gøre det bagefter :-)
superdahl

Ja nogle loft producenter laver loft brædder med ende-not & fer så du kan undgå spild, men det koster lidt mere end almindelig beklædning uden.

Nogle sætter beklædningen op i et bestemt mønster F.eks. med 300 el 60o mm "spring" mellem samlingerne, det kan komme til at se helt godt ud.

Det kommer helt an på hvor "pillen" du er med sådanne ting ikke, andre vil mene det er noget rent pjat, sådan er vi jo så forskellige.

Tråd starter skal have lov at male sit loft og gerne inden opsætning og ja jeg foreslog knastlak.

Det kan da godt blive et helt pænt loft i den carport, med hvidt loft og spots.

Intet er svært hvis man bare ved hvon' det skal gøres, og ikke alle kan vide alt.

Derfor "lever" LDS

Thorfrederiksen.

Det kan vist kun administrator.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Håber nu også at få konen til at male dem, selvom de bliver malet inden opsætning

Tror skam også det går hen og bliver rigtig fint. Det er nu flot at køre ind i en carport, og så tænder der en masse lys:-)

Men ja, jeg er desværre også typen der vil lave tingene alt for grundigt, hvilket gør at ting tager laaang tid

   

superdahl

Ja og hvad så - - ting tar' tid og så har du den glæde i mange år fremover, jeg ved at jeg har det lige sådan.

Vi kan jo ligeså godt lave det selv ordentligt, materialerne koster jo det samme uanset om de er hængt op med noget bonden har brug bag sine dyr, end det modsatte.

Vi skal jo ikke medregne en håndværker timeløn (måske 300 el. 400 kr måske endnu mere) kender ikke håndværker priser for tiden.

Når vi Laver Det Selv.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også